Senaste nytt Forums Syd – Sydost GBG

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    6 september, 2003 vid 19:38

    Vid sydost har jag varit på Öckerö!
    Det funkar fint..syd funkar oxå.
    Skall dra dit imorgon(tidigt) såg ett gut lila fält på DMi
    (11-14m/s)o resten av dagen 8-11m/s..kan nog bli nice!

    Idag vart o körde i Beerlanda..Funkar oxå..halvbra.(syd-sydväst) sydost e ingen höjdare.

    Sillvik har jag hört skall funka på nån ostlig vind??
    Har aldrig vart där.

    Vägbeskrivning till Öckerö om du e sugen:

    Ta öckeröfärjan.
    Kör raktfram till en stor rondell.
    Ta höger.
    Kör rakt fram till nästa rondell.
    Kör rakt fram o kolla till vänster efter en busshållplats som heter “Intaget”.
    Ta av till höger när du sett den.
    Wolla!

  • lars_k

    Medlem
    6 september, 2003 vid 19:48

    Är det inte vid dessa förhållanden Bolleskären brukar gå av utav helvette? Man kanske skulle ta en koll tidigt imorgon…Annars funkar Hönö vid fotöbron bra vid SO-SSO.
    (Bolleskären ligger utanför Hönö/Öckerö…)

  • safesurfer

    Medlem
    7 september, 2003 vid 17:40

    Gick upp sju cykla till stenudden blåste typ 9m/s. Lite besviken efter rapporten från dmi på 11-14m/s riggade jag 6,5 85liter bräda. Var ute klockan halv tio, seglade 20 min innan jag gav upp orkar inte segla i byig vind. Jädra trist när prognoserna slår fel. Var det lika dåligt längst hela västkusten?

  • lars_k

    Medlem
    7 september, 2003 vid 18:44

    Man skulle nog längre ut i havsbandet. Jag var ute med 5.3 och vågis vid Fotöbron ett bra tag. Bra drag och t.o.m lite vågor att ladda på. Lyckan tog dock slut när jag körde fejset rakt upp i röven på en brännmanet. Såg knappt inget men tog mej in. 3 timmars helvette, är dock nästan över nu..

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    7 september, 2003 vid 19:55

    Du Lasan!?
    Jag var oxå på en utav öarna..
    Körde 6.0 med för mycket drag..bytte till 5.3 med till o från drag..tror inte jag fick ut max av vinden, när det var bra drag i 5.3:an var kanske det draget du hade hela tiden.

    Hur är det att ta sig i vid fotöbron, surfa i allmänhet..rigga,botten osv..
    Låter som ett hyffsat ställe endå.
    ser ju ut att blåsa rätt vindar lite i veckan, kul o pröva något nytt..

  • newold_surfer

    Medlem
    8 september, 2003 vid 05:57

    Vid sydost är juy Gottskär ett bra tips, det funkar ju med alla sorters cheddar där…

  • lars_k

    Medlem
    8 september, 2003 vid 06:21

    Fotö är bra vid SO-SSO, fritt en lång bit för vinden så det blir stabilt. Kör ner innan bron, stor parkering, gräsplätt att rigga på. Hala klippor att glida ner i vattnet på. Bara att rigga och köra. Som det ska vara =)

  • freerider_swe

    Medlem
    8 september, 2003 vid 07:02

    Vi var ute vid Gottskär….lite trixit när hela viken e fylld med jolle seglare.
    Gäller å ha tur så det inte e några sådan tävlingar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 07:30

    Var och kollade igår i Gottskär och det blåste faktiskt bra där på SO. Det blåste rakt in ifrån havet och blåste väl runt 9 m/s Tyvär hade jag inte möjlighet till surf (andra förpliktningar)Det jag inte förstog att dat fanns inte en enda surfare ute (när jag var där) med tanke på att inte många ställen funkar på SO var det ju märkligt?
    jag vär även och kollade ett ställe som heter DRAGET som ligger ännu längre ut på udde! Där blåste det ännu mer och gick till och med små vågor.
    Undrar om nån har surfat där?? Berätta gärna hur det var.

    Ha det!!!!!!

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    8 september, 2003 vid 08:38

    hala klippor ner låter spännande..
    e det djupt rakt ner eller bottnar man någon stans?
    för uppvägen e lurig el?
    man får la klämma av ett litet hopp på en våg.

  • lars_k

    Medlem
    8 september, 2003 vid 08:58

    Nära gräsplätten är det en stenhäll som lutar svagt ner i vattnet. På den är det rätt enkelt att kliva ner och upp. Sen får man simma en liten bit med grejorna innan man vattenstartar. No problems.

  • jeppo_f

    Medlem
    8 september, 2003 vid 12:01

    Hur hittar man till Draget då? Tänkte åka ner till Gottskär i eftermiddag, men det är ju alltid roligt med alternativ. Och vågor…

    /jeppo

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    8 september, 2003 vid 12:14

    har aldrig varit där..hittade denna karta på http://www.GWC.se hemsida

  • jeppo_f

    Medlem
    8 september, 2003 vid 12:21

    Ser ju bra ut på kartan… Återkommer med rapport imorgon. Några fler som ska neråt det hållet i eftermiddag eller?

    /jeppo

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    8 september, 2003 vid 12:36

    Tänkte driva neråt nu, packad o klar!
    Men hur är det att surfa där neråt?
    Iofs återstår det att c men hade varit kul få lite aning om det..(gottkärr/draget)

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Syd – Sydost GBG

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.