Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tänkte tillfället i akt…

  • otg

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 21:41

    fan duktiga dom e foilarna.. inte nog med att dom gör kites som e 3år bakom flötet nu gör dom osså brader som e 3år gamla…

    wipika park: revolutionen som aldrig kom

  • rambo_johnson

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 21:45

    fan jag har en sån där nånstans, tror nån har lånat den, nån som känner sig skyldig?

  • dmp

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 21:47

    Svar till:


    Å som vanligt är det *garanterat* ingen av er andra som svarat på inlägget som provat FlyDoor eller hur?

    [/ QUOTE ]

    Har visserligen inte gnällt på den men jag provade en sånn för redan två (eller tre?) år sen på flysurfer träffen i amsterdam när det inte blåste ett skit på tre dar.. fast då stod det looseboards på den.. måste säga att den är ungefär lika roande att åka på som peterlynn kiteboat…
    För övrigt lättvindskiteing är sjukt överreklamerat..
    (om man inte äger en peterlynn kiteboat full i öl då.. wink.gif´)

    //Daggers

  • kiters_se

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 21:50

    Svar till:


    Svar till:


    Som smör… (å som vanligt stämmer inte behoven överens mellan “fanken-det-blåser-jämt-skåne-land” och övriga vindfattiga sverige).

    /Kaj(Tech)

    [/ QUOTE ]

    haha, Kan tänka mig att MrMille har slått till på en?

    [/ QUOTE ]

    Blir nog en annan typ av bäräda även fast jag tro denna har sina fördelar.

    Peter

  • cortex

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 21:55

    Visst, applicera det på alla misslyckade koncept som provats genom tiderna så kommer vi inte att ha någon utveckling överhuvudtaget.

    Det enda Wipika Park har gemensamt med FlyDoor är en liknande outline. Jävligt många kassa brädor som har liknande outline som väldigt bra brädor.

    Park var dessuom tänkt som en allroundbräda. FlyDoor är en bräda för superlätta/byiga vindar. Mao inte alls gjorda för samma sak.

    Verkar som om det finns mer fundamentalister på detta forum än på Al-Q’s träningsläger… snart börjar ni väl strappa bomber på er också. smirk.gif

    Och som sagt, våga testa en Spleene-bräda. Om ni (lyllosar) bor där det blåser starka/jämna vindar så är inte FlyDoor för er. Då behöver ni inte ha en super-duper-lättvindsbräda. Spleene har brädor som passer er också. Ingen som testat min S28 har hittils haft något negativt att säga om den (tvärt om så har många beställt en på direkten). Samma gäller FlyDoor i lättvind.

    /Kaj(Tech)

  • cortex

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 22:03

    dMp. Du testade inte alls en “föregångare” till FlyDoor nere i Amsterdam eftersom FS då hade ett sammarbete med Loose. Deras brädor har inte ett smack att göra med Spleene’s brädor. Samarbetet med Spleene inleddes ganska långt efter du försvann från scenen.
    Det FlyDoor påminner lite om är den betydligt större (och drögigare) The Door från Spleene. FlyDoor är s.a.s en förminskad och vidareutvecklad version av den.

    Och, ja, för er som bor där det blåser mycket och ofta är lättvindskiting kanske inte så jättekul…. men det är *JÄVLIGT* många som *inte* bor i Skåne också. tongue.gif

    /Kaj(Tech)

  • mrmille

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 22:47

    Svar till:


    haha, Kan tänka mig att MrMille har slått till på en?

    [/ QUOTE ]

    Inte ännu, men jag ser verkligen fram emot att testa en och jämföra dem med de lättvindsbrädor jag fixar fram. FS (med flera foil-företag) gör som bekant pryttlar som är framtagna efter matematiska modeller och inte av någen glad pårökt stackare på en strandremsa i carbarete som chansar lite varje gång…

    Jag postade en tråd med bilder på denna bräda ganska nyligen som ledde till stort uppror på steffo, varför vet jag inte. Själv tycker jag det är rätt sköna bilder. Lite lagom chill så där.

    Här är dom igen
    20050513_0026.jpg
    20050513_0058.jpg

    Kiten är för övrigt en FS Speed

    Svar till:


    …men det är *JÄVLIGT* många som *inte* bor i Skåne också.

    [/ QUOTE ]
    Jo, det bor ca 1,1 miljoner i skåne.
    Tar vi även med de 1,5 miljonerna i västergötland o 300tusen i halland har vi totalt 2,9 miljoner.
    Överskattar vi gravt antalet som bor i anslutning till kusten (60%) får vi ut 1,74 miljoner.
    De övriga nio miljonerna bor alltså någon annan stans.

    Då återstår 7,26 miljoner personer att förse med lättvindsbrädor och kites. Detta innebär alltså att ca 76% av sveriges befolkning borde ha (egentligen 100%) en lättvindsbräda i garaget om de vill ha lite soft surf när det är lugnt.

    Men vem har roligast egentligen, han som moffsar omkring i vattnet eller han på stranden? (vi kan ta det när jag och cortex går i land efter några timmar då)

    Sen är det ju det ständigt återkommande temat om tid. Har man tid och möjlighet att jaga vind dagarna i ända går det ju bra att strunta i lättvindskiting. Men vi andra får nöja oss med det som blir kvar, mest med tanke på att vi nöjt oss med tanken på att detta är en livsstil som även är en hobby då vi vet att vi inte kommer vinna PKRA imorgon (och accepterat detta otroligt dystra öde).

    Här är i övrigt en till foilbild
    Kiten som används är en Peter Lynn Phantom (AR 6.5). Snacka om att våga lita på kiten =)
    bas0901_12.jpg

  • hugeo

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 23:59

    fan du är verkligen KUNG, haha

  • fredde

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 05:34

    Svar till:


    fan duktiga dom e foilarna.. inte nog med att dom gör kites som e 3år bakom flötet nu gör dom osså brader som e 3år gamla…

    wipika park: revolutionen som aldrig kom

    [/ QUOTE ]

    Haha sån har jag! En park packade hugo på mig när jag köpte nybörjarutrustning vid tidernasbegynelse.

  • matthias

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 06:48

    Svar till:


    Snacka om att våga lita på kiten =)

    [/ QUOTE ] ?? de e ju ett helt vanligt jävla tyskhopp för fan. inte ens högt heller.

  • mrmille

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 06:52

    Svar till:


    ?? de e ju ett helt vanligt jävla tyskhopp för fan. inte ens högt heller.

    [/ QUOTE ]

    Gör det själv över land då ditt spån innan du öppnar munnen. Gång på gång på gång…
    Dig själv mattipatti vill vi se lite bilder på här, kom igen nu, va inte snål.

  • sidpiraya

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 06:59

    Kiteboats for ever

  • hugeo

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 07:23

    Svar till:


    Svar till:


    fan duktiga dom e foilarna.. inte nog med att dom gör kites som e 3år bakom flötet nu gör dom osså brader som e 3år gamla…

    wipika park: revolutionen som aldrig kom

    [/ QUOTE ]

    Haha sån har jag! En park packade hugo på mig när jag köpte nybörjarutrustning vid tidernasbegynelse.

    [/ QUOTE ]

    haha, va det du som köpte min gamla häck??. MOHAHAHA

  • kitelife

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 08:03

    Men hugge då dom säljer juuh foil ?? hur vågar du surfa på sånna sidor ; ) tänk om du blir smittad

    //Pan
    TeamFlameTheDon

  • cortex

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 08:27

    He he, det är försent. Foilismen smittar snabbare än gonorre på en studentskiva med fri sprit. grin.gif grin.gif
    Medan du läser detta inlägg smittas du redan av foilviruset som först (dvs just precis *nu*) har sex med dina ögonlober…. så tyvärr är det redan kört. Nu är det bara en tidsfråga innan du kör foil. Mohahahahaha grin.gif grin.gif grin.gif

    BTW, kiten på bilderna ovan som Mr Mille postade är inte en Speed utan en Psycho2 17.

    /Zhe Messerschmidt

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tänkte tillfället i akt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.