Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tarifa på vintern

  • Tarifa på vintern

    Publicerad av klepper på 12 augusti, 2002 vid 06:39

    Är det någon som varit i Tarifa på vintern, mitten av jan till mitten av mars? Jag undrar lite över vad det är för tempratur i luften och vattnet och så vidare. Är det även någon som har lite tips på boenden hade det varit toppen!

    anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 08:29

    Hej Klepper

    Jag var där i juni och efter vad jag hörde hade det varit väldigt bra i vintras. Vattentemperaturen är ungefär som på sommaren (lite över 20 grader ungefär) lufttemperaturen är något svalare än på sommaren skulle jag tro.
    Tänk dock på att vindsurfingcentren är stängda.

    Det finns massor med pensionat, lägenheter och hotell, att hitta billigt boende på vintern borde inte vara alltför problematiskt.
    Funderar på att åka dit själv faktiskt.

    Mvh
    Uffe

  • hakuna

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 09:56

    Jag var där i början av april för några år sedan. Jag surfade inte, men doppade fötterna. Det var inga 20 grader i vattnet, 15 kanske max. Affärerna höll på att göra sig i ordning för sässongen, jag kan tänka mig att det är mycket surfare där på sommaren, det fanns säkert 10 affärer i storlek som SP…
    Det blev ingen surf dock, hade inte grejorna med mig på den semestern.

  • wsurfer

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 11:26

    Hur är det med vinden då? Det är väl det ända viktiga, eller?
    Det lär ju vara varmare än här hemma men hur vindsäkert är där på vinterhalvåret?
    /Marcus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 11:58

    Kolla in http://www.Tarifa.net där finns lite info

  • wsurfer

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 13:27

    Tackar…
    /MArcus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 14:30

    Bättre vågor, mer vindosäkert. Dock fuktigt och så där……..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 17:58

    På vintern är det poniente som gäller i tarifa. dvs vindar som blåser från atlanten. detta gör att det kan bli mycket bra vågor men inte så vindsäkert som på sommaren då det är lite speciellt med olika högtryck som ligger på varsin sida om sundet. Har hört folk där nere prata om att det är fina tubande vågor på ställen där det är näst intill platt på sommaren.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 19:09

    Tack för era svar! Jag har nu hittat en sida där medeltemperaturen sägs vara 10-14 grader under jan – feb. Vad tror ni om detta? Är definitionen på svensk sommar (som natuligtvis är den bästa sommaren) 10 eller 15 grader? Blåsa verkar det verkligen göra under vintern.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tarifa på vintern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.