Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tatuering: Surfmotiv

  • simpa

    Medlem
    15 november, 2008 vid 12:25

    @Doc 516037 wrote:

    Ge fan i ärret tills det bleknat. Minst 1 år, jag skulle rekommendera 2. Att pumpa in bläck i det under pågående läkprocess kan nog göra det ännu fulare.

    Jo jag är rädd för det. Tror jag avvaktar.. får hålla mig till berättelsen ett tag till

  • sinclair

    Medlem
    15 november, 2008 vid 15:26

    @simpa 515755 wrote:

    Hej,
    Det är så att jag har ett jävligt fult ärr på underamen efter en olycka. Var aldrig hos någon läkare när detta hände (Var ute på sjön). En tjejkompis tejpade ihop det och jag gjorde en mitella på improvisation. Därför är det inte dokumenterat och antar att man inte kan få någon ersättning för det genom personförsäkring (olycksfallsförsäkringen even).

    Har funderat på att tatuera över det här ärret, lär dock vänta ett tag då detta ärr är ganska “färskt”, det hände i somras. Tänkte göra något slags surfmotiv, surfbräda eller vad som helst, något som relaterar till vindsurfing. Någon som har tatuerat något surfmotiv tidigare? Eller har någon idé på vad man kan göra, det är som sagt på underarmen. Ärret sitter mitt på underarmen, på sidan mot kroppen (centrerat mellan armbågen och början av handen, det är ca 3 cm långt och 1 cm brett och går tvärsöver armen).

    Nu kanske det inte är så många som har tatuerat sig på det här forumet (inte jag heller) men det jag är ute efter är lite idéer/bilder som skulle kunna lämpa sig till en tatuering, surfmotiv alltså.

    Det här kanske skulle kunna vara något? 😉

  • jps

    Medlem
    15 november, 2008 vid 16:28

    Eller kanske inte…

  • don_cavalli

    Medlem
    15 november, 2008 vid 21:24

    Varför inte köra lite polynesiskt vattenman stuk?
    Här ett kort på en inte helt okänd snubbe! 😀
    http://z.hubpages.com/u/107071_f260.jpg

  • martine

    Medlem
    16 november, 2008 vid 08:33

    Du kan pröva att gå till en privat plastikkirurg, kolla gula sidorna. Beroende på storlek och hur det sitter kan det ev gå att skära bort missprydande ärr och sy ihop det snyggt. Du får då ett mycket mindre ärr, med lite tur kanske det knappt syns och du slipper fundera på tatuering osv. Jag har för mig att det också finns tekniker för att “hyvla ned” utstickande ärr eller att bleka/pigmentera ärr så de får samma färgton som omgivande hud.

    Sannolikt bör du dock vänta åtminstone 1 år innan du gör nånting alls, och undvika sol (UV-strålning) på ärret.

  • celtic

    Medlem
    16 november, 2008 vid 15:50

    Vänta 3-6 månader så ärret går ner lite. Motiv är svårt men ta med någon cool surf bild, Någon snygg bräda med grym disagn tex sedan berättar du vad du har för tankar så lovar jag att tatueraren fixar något grymt. Tribal tatuering kan jag bara säga att 70% av alla som har tribaler ångrar sig och skulle inte gjort den om de fick en chans att ändra sig. Då är jag väldigt låg i %-satsen för jag är nästan säker på attt den är högre..

  • don_cavalli

    Medlem
    16 november, 2008 vid 16:22

    @celtic 516293 wrote:

    Vänta 3-6 månader så ärret går ner lite. Motiv är svårt men ta med någon cool surf bild, Någon snygg bräda med grym disagn tex sedan berättar du vad du har för tankar så lovar jag att tatueraren fixar något grymt. Tribal tatuering kan jag bara säga att 70% av alla som har tribaler ångrar sig och skulle inte gjort den om de fick en chans att ändra sig. Då är jag väldigt låg i %-satsen för jag är nästan säker på attt den är högre..

    Antar att du refererar till mitt tidigare inlägg..
    Har svårt att se att 70% av dom som valt att tagga sig i polynesisk stil skulle ångre sig! Vi snackar inte tribal stil alla “from dusk till dawn”!

  • hakuna

    Medlem
    7 januari, 2017 vid 10:21

    @simpa 515755 wrote:

    Det är så att jag har ett jävligt fult ärr på underamen efter en olycka.

    Snubblade över den här gamla tråden. Blev det någon tatuering?

  • challgren

    Medlem
    7 januari, 2017 vid 20:29

    ……

  • lidqvist

    Medlem
    8 januari, 2017 vid 07:26

    Denna är så ful att den nästan är snygg, blir varken sämre eller bättre om den täcker ett ärr

  • sailortrash

    Medlem
    11 januari, 2017 vid 07:30

    gör en haj/aborre som biter i armen…så blir ärret så att säga logiskt

    å andra sidan är ju ärr en naturlig typ av tatuering, kanske ngt att va stolt över..du kan ju alltid krydda historien bakom så att säga..

    Måste bara kommentera på Nasihloggan på ryggen:

    fy fan va ogenomtänkt

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tatuering: Surfmotiv

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.