Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tävling Tyresö på Lördag

Taggad: 

  • Tävling Tyresö på Lördag

    Publicerad av swe22 på 24 maj, 2007 vid 19:48

    Det ser ut att bli riktigt najs väder. Sol, varmt och sydlig sjöbris. Så vi samlas i Tyresö som vanligt 9-10 för registrering, sen går vi igenom allt på skepparmötet och åker antagligen ut på sjöbris-stället Dyyvik alt. någon annanstans vi får se hur det ser ut.

    Amatörerna kör ett varv och proffsen kör 2. Det blir skitkul!

    Sponsorer: Skidsport Bromma, Surfbutiken och Vindsurfing.se

    .

    swe-496 svarade 17 år sedan 6 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • swe-496

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 02:43

    Snälla..Inte det dyhålet;)
    Årsta Havsbad kanske?

  • jesper_b

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 05:44

    Nej inte dyhålet, snälla snälla. /Jesper B

    Starboard/Onwater teamrider

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 maj, 2007 vid 07:41

    Snälla snälla sjöbrisen vid dyvik! 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 maj, 2007 vid 07:42

    Tja!

    Kan vi inte ta ngn annan stans än dyhålet. Jag föreslår att vi kör i Görveln, Kallhäll istället alternativt Björkvik. Jag kan ta med JBSS gummibåt. Viktig att bestämma plats idag så att folk kan åka direkt.

    /Robert

  • swe876

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 08:04

    Jag föreslår Karlstad som kommer att erbjuda vind imorgon. Dessutom kan jag och 15 träningslägergubbar vara med om vi lägger tävlingen där!

    Orealistiskt? Hur menar ni nu? 😉

    /Jona

  • swe176

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 08:17

    @SWE876 385639 wrote:

    Orealistiskt? Hur menar ni nu? 😉
    /Jona

    Inte alls: ordna en bussresa.

  • swe22

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 08:37

    @SWE876 385639 wrote:

    Jag föreslår Karlstad som kommer att erbjuda vind imorgon. Dessutom kan jag och 15 träningslägergubbar vara med om vi lägger tävlingen där!

    Orealistiskt? Hur menar ni nu? 😉

    /Jona

    Shit är det dubbelbokat med träningsläger. Det var ju inge bra. Är det värt att flytta MSC Tyresö till annan helg? Hur många är det som stannat hemma? Ni som tänkt att köra imorgon kan väl lägga ett inlägg så man vet.

    //Conny

  • swe876

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 08:47

    @SWE22 385649 wrote:

    Shit är det dubbelbokat med träningsläger. Det var ju inge bra. Är det värt att flytta MSC Tyresö till annan helg? Hur många är det som stannat hemma? Ni som tänkt att köra imorgon kan väl lägga ett inlägg så man vet.

    //Conny

    Nä, det sämsta du kan göra är att ställa in en tävling kvällen innan. Vad du än gör så gör inte det! Johan har redan förklarat och bett om ursäkt för dubbelbokningen på annan plats i detta forum.

    Jag skall hursomhellst åka till Karlstad så ni ni får det lite lättare på banan i år. 😉

    /Jona

  • swe22

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 08:53

    Jona! vilka är anmälda till onwater? Har du någon lista

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 maj, 2007 vid 08:58

    1) HELST inte dyvik
    2) Ändra INTE datum
    3) Jag KOMMER till mellansvenska, dock mer på grund av familjehänsyn än andra hänsyn. Hinner helt enkelt inte till Karlstad.

    Jona, varför skulle det bli lättare utan dig? Du som alltid lyser upp tillvaron med din närvaro och gör livet lättare. Men du kanske tänker på Milan Kunderas mest fantastiska bok?

    /Jesper

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 maj, 2007 vid 08:59

    GLÖMDE: Jesper som i Jesper B, SWE-17 Starboard/Onwater teamrider

  • swe223

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 09:20

    @SWE22 385649 wrote:

    Shit är det dubbelbokat med träningsläger. Det var ju inge bra. Är det värt att flytta MSC Tyresö till annan helg? Hur många är det som stannat hemma? Ni som tänkt att köra imorgon kan väl lägga ett inlägg så man vet.

    //Conny

    Jag kommer !

    //Nicklas

  • swe22

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 09:24

    @Oregistrerad 385658 wrote:

    GLÖMDE: Jesper som i Jesper B, SWE-17 Starboard/Onwater teamrider

    Kul att du kommer Jesper, Då är stämmningen klar. Då blir det inte så där pinsamt tyst…

    Självklart slipper ni dyvik om ni absolut inte vill. Men vindmässigt så är Dyvik svårslaget. Brukar bli 8-10m/s vid SW och sol mellan kobbarna. Men jag håller med om att riggytorna inte är dom bästa även om det nog inte är någon Dy som det var sist.

    Björkvik brukar väl inte bli så bra sjöbris-mässigt??? Kallhäll likaså.. Dalarö och Årsta Havsbad brukar trycka på bra men är kanske lite långt att åka med båten som ligger i Erstaviken.

    .

  • swe876

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 10:11

    @Oregistrerad 385657 wrote:

    Jona, varför skulle det bli lättare utan dig? Du som alltid lyser upp tillvaron med din närvaro och gör livet lättare. Men du kanske tänker på Milan Kunderas mest fantastiska bok?

    /Jesper

    Faktum är att jag inte tänkte på boken men den ska såklart omedelbart införskaffas och läsas nu när jag har fått rekomendation av Jesper B! Titeln är för övrigt genialisk.

    http://bokia.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100112607
    Titel: Varats olidliga lätthet
    Författare: Milan Kundera
    Beskrivning: På nytt utkommer Milan Kunderas klassiska roman, som ju också filmats med Lena Olin i huvudrollen. Boken, som vann stora kritikerframgångar över hela världen,är en säregen förening av elegans och grovkornighet, vemod och uppsluppenhet, inlevelse och distans samt en bred karta över de stora politiska, moraliska och erotiska frågeställningar som berör Europa idag.

    Kan det här månne vara fröt till den första litterära diskussionen på forumet?

  • swe-496

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 10:45

    Jag kommer Conny.
    Det var ca 16 anmälda till lägret vad jag hade hört.
    Men det är många som stannat hemma för att segla MSvC….

    Årsta Havsbad är ingen bit att åka.. Gick ju snabbt sist och det blev ju många race..
    Har ni dator för resultatets skull?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tävling Tyresö på Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.