Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Test och Demohelg Norrköping 18 juni

  • Test och Demohelg Norrköping 18 juni

    Publicerad av mattias112 på 16 juni, 2011 vid 11:46

    Nu på lördag 18 juni är det test och demohelg hos NWC precis norr om Norrköping vid Getå stranden. Vi dra igång kl 10:00 och håller på till ca 14:00. Grillarna är tända och GPS erna laddade:laugh:

    Massor av prylar från Surfspot kommer att finnas för test. Även nya RAD brädor och fenor kommer att finnas för test. Bla den nya XtraLight155 med prestanda lik en Formula men är lättseglad som en freeride.

    Prognosen ser bra ut med W-SW vind på ca 7 m/s

    Beggat kommer oxå att erbjudas, ta gärna med om du har något du vill sälja.

    Välkommna!
    Mattias Ryman
    NWC

    mattias112 svarade 12 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 18:33

    Har Du någon bild eller test av XtraLight-brädan? Lite kul när det dyker upp efterföljare till JP SLW.

  • bicless

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 07:41

    Man kan testa ett annat lättvindsmonster också. Drops Kranz 85

    Bara nu inte vinden sviker. Även lättvindsmonster behöver en bris.

    Bicless

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 09:50

    Jag håller tummarna för Er att det ska bralla på! Jag kan inte komma själv men har rekommenderat yngre familjemedlemmar. Det kanske blir något annat tillfälle att se lättvindsbrädorna “in action”! Det är lite knivigt med fenval på dessa om man vill få speed när det drar på. 60-66 cm fungerar utmärkt för att få upp SLW:n i planing vid lättare vind. Jag har kört på lite olika varianter men den har en tendens när det brallar att gå lite väl plant så det blir litet mycket våt yta. Det gäller även originalfenan. Man kanske skulle ha lite mer vinkel på fenan för att gå lite mer på häcken? Det kanske får eventuellt bli någon nyare Select-variant framöver.

  • imported_macts

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 13:02

    Till Pelegrin: En mindre fena kan helt klart gå fortare, men testa även att flytta tillbaks mastfoten och/eller att höja bommen för att få mer släpp.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 13:18

    Tack för tipsen! Jag testar både ock i helgen!

  • bicless

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 15:20

    Denna dag är inställd på grund av vidbrist

  • mattias112

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 17:03

    Synd på vinden 🙁
    Det går dock bra att testa XtraLight samt övriga RAD brädor i Norrköping vid lämpligt tillfälle. Dessutom kommer det att gå att testa på Haga Park på Öland under hela v.26.
    Ring gärna 0703-911344 för att testa. Jag postar lite bilder om någon dag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Test och Demohelg Norrköping 18 juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.