Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "The Evil Tack" på svenska?

  • erree

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 14:24

    @hakuna 733376 wrote:

    Jo, men du har missat ordet vi saknar, motsvarande goofy/regular på skateboard. Man har en fot som är bekvämast att ha fram, oftast vänster eftersom flest är högerhänta.

    Fast jag tycker inte det är applicerbart på samma sätt inom vindsurf, där vi faktiskt spenderar mer eller mindre 50% av vårt surf-liv på det dåliga hållet, något som en skateboardåkare inte behöver utstå.
    Jag kan faktiskt inte påstå att jag har en goofy sida, på ena halsen gör jag saker som jag inte klarar på den andra o vice versa. Märkligt, men så är det..

    T ex. ta en medelgod seglare i ex. Pozo, som på vägen ut bränner av nårra loopar, vänder och rider vågor påvägen in. Klart ett håll är bekvämare för honom/henne men med tanke på vad denne har gjort, har han/hon kört goofy?

  • hakuna

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 14:31

    @erree 733496 wrote:

    Klart ett håll är bekvämare för honom/henne men med tanke på vad denne har gjort, har han/hon kört goofy?

    “hen” 😉

  • hakuna

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 14:33

    I söndags drog jag iväg ut från Fiskebäck, på babords(?) hals (stod på vänster sida) och tyckte det gick fantastiskt bra. Allt var välbalanserat och fort gick det.
    När jag vände så förstod jag varför. Jag hade slörat lite för mycket, så jag fick en halvtråkig kryss tillbaka…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "The Evil Tack" på svenska?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.