Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The ultimate riggingmusic ver 3

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 10:20

    En låt att ha i huvudet när man flugit framåt i en ännu en misslyckad gipp, landat hårt med revbenen mot bommen så att luften gått ut totalt, är Stairways to heaven. På nåt underligt sätt gör den låten, oavsett om man försöker slå X2000 “från Göteborg för andra gången” eller bestämt sig för att ännu en gång sätta nån form av personligt surf-speedrekord, att man långsamt får en allt grövre och grövre fokusering. Blicken liksom fokuserar i oändligheten. En farlig men riktigt goo surf-låt att ha i huvudet. En låt som vunnit flera internationella omröstningar som förra millenniets bästa rocklåt.

  • edgedaniel

    Medlem
    20 november, 2001 vid 11:32

    Tre band tre plattor…..
    Pearl Jam, Ten
    Soundgarden, Down On The Upside
    Stone Temple Pliots, Core

    För relax efter surfet rekommenderas
    Calexico, Hot Rail
    Cornell Chris, Euphoria Morning

    För den absoluta lyckan 🙂

  • Johan!!

    Gäst
    20 november, 2001 vid 17:24

    Håller med, riktigt riktigt riktigt grymm surflåt. Fungerar även utmärkt som aftersurflåt.
    Zeppelin har ju även ett par andra riktigt bra surflåtar som helst ska avnjutas i sammband med surf:
    All of my love, No quarter, Kashmir, Dazed and Confused m.m.m.m.

    Bra musik är surfmusik!!

  • teabag

    Medlem
    3 december, 2001 vid 18:44

    Gitarrer, ja jag säger bara det. Gitarrer ja vore det inte så att jag som seriös testare också blivit extremt bra luftgitarrist skulle jag kanske lära mig hur man spelar . Och då är frågan är solot på den här låten det allra bästa eller ????. Hos mig låg Stairway to heaven 6:a i tio i toppen. Mycket för att texten ger den extra kraften i bönen till han där uppe som man ju kommer närmre i denna helt suveräna låt.

    Ha´t bra och minns….

  • ben-hogan

    Medlem
    4 december, 2001 vid 13:42

    Prova ett australiensiskt band: Liquid….

    Hittade dem ursprungligen i en vag-surfing video (som for ovrigt rekomenderas: Quiksilver Pro NOT….)

    Massa sjuka texter som jag inte riktigt fatt nan kansla for, men ruskigt tungt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 15:14

    Vad gäller gitarrsolon och som grym luftgittarrist borde du nog lyssna ordentligt på “Whispering a prayer” och “Giant balls of gold.” med Seve Vai live från Ireland resp Polen CD Alive in an ultra World 2001. Där behövs ingen text över huvudtaget. Allt var inte bättre förr.
    /ES-TDW335 – 1972.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 15:50

    Fel, inte Giant balls of gold utan The power of bombos.

  • pher

    Medlem
    13 december, 2001 vid 13:18

    P.O.D – Alive
    Lite vad vindsurfing hanlar om

  • waverider

    Medlem
    15 december, 2001 vid 22:34

    säger bara en sak.. drag ska det vara både före och när man är på vattnet så .. over the edge med fu manchu….

  • teabag

    Medlem
    21 april, 2002 vid 20:22

    Jag tackar för tipset. Det tog visserligen en del tid att lyssna sig igenom och hårddsiken är nu fylld med ca 8 GB låtar.

    Jag måste slå ett slag för lite nyare bra musik.

    Dream Theater – har gett ut en ny skiva som är grymt stark om man låter örona vänja sig.
    Robin Trower – har ett nysläpp på sin 2000 skiva i Sverige. Soft gitarkungsmusik.
    Linkin Park – Det är inte för inte som de hamnat högt upp i lista efter lista.
    The Hellacopters – har släppt sina b -sidor och lite annat nyligen.En höjdar rockarskiva.

    Totobellopriset blir 600 pix. Ingenting för de enormt trevliga surfmusikstunderna du får…

  • krille

    Medlem
    21 april, 2002 vid 20:37

    Glöm inte 3 Doors Down och Nickelback och sist men inte mist Staind…….

  • voodoo

    Medlem
    21 april, 2002 vid 21:18

    Glöm inte suburban tribe…hela skivan är superb!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 april, 2002 vid 22:25

    ett stort hej-hå för 3 doors down. rejäl riggmusik som verkligen får igång blodpumpen.
    Annars: 7mary3 – waters Edge, en typisk upladdnigslåt i bilen till surfet!!
    hang loose!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 april, 2002 vid 09:39

    Tycker att de här inlägget borde flyttas över till favoriter! helt klart! Förövrigt háller jag med helt med tanke pá musiken! Kan tilllägga att även Instant Repeter med Soundtrack of our life e kanonbra musik efter surfet! Puss!

  • teabag

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 21:38

    Jag ser att några bygger om sina bilar för att få bättre ljud.Själv med tummen ivägen så blir det till att köpa sig nytt och bar från början.
    Min SAAB 9-5 har en mycket bra stero som standard men en som hade en värsting var Pegout 406 coupé med 16 högtalare.Tyvär lite dålig packåsna…
    Nåja, vi har väl efter en hel del funderande fått fram en teststjärna inte helt olik windsurfingmag senaste segeltest. Fyra delar där följande egenskaper betygssätts
    * Flow – flyt-gung.Enormt viktigt musik och surfbegrepp.
    * Dynamik – musikens dynamik.Dålig dynamik ger musik typ beacboys – kass alltså.
    * Känsla – hur stark känlsa förmedlar musiken. Sex eller ren och grov aggresivitet.Bra egenskaper för surfmusic.
    * Triggning – finns det mycket att fästa minnet typ gitarrsolo,unikt piano,enorm röst eller en textrad som man aldrig glömmer typ LÄGG AV ..NI FATTAR INGENTING.. LÄGG AV …Förök inte med nånnting.

    150 låtar kan man fylla en full CD med MP3.

    150 ultimata surflåtar finns snart på webben på en plats nära dig….

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The ultimate riggingmusic ver 3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.