Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The ultimate riggingmusic ver 3

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 07:17

    Brände en bil-CD inför Fituna i måndags faktiskt:
    Bla
    BRMC – Awake
    Nick Drake – Parasites
    Kula Shaker – Hey Dude
    Kiss – Detroit Rock City
    STP – Atlanta + plush + en till
    Whale – Hobobobobaaa
    mfl

    Den satt gött den långa bilfärden!
    smile.gif

  • teabag

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 21:06

    Inte fan har du långt att åka om man ska nöja sig med sån musik.
    Skåja bara.
    Men med Kiss hittade jag en ej ansedd bubblare Firehouse … fast då vet vi ju alla att något bättre har de aldrig gjort ??

    Rammstein Ich will ?????

  • teabag

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 21:27

    Då har ett år gått och precis nu börjas det snackas music på konfen igen.Jag tyckte för alla som är intresserade att vi skulle lägga till alla de suveräna låtförslag som finns i den här tråden.
    Det har varit ett år med mycket lyssnande och nu är min 150 i topp lista i princip klar att tankas ner.Som en liten tribut till en mycket trevlig entusiasör i detta (Bosse – han som seglar med belysning) som ju sitter på sin Stairway to heaven kommer här min nuvarande tio i topp.
    1) Robin Trower – Rock me baby för den sanslösa glädjen
    2) The Temtations -papa was a rolling stone – Flow!!!
    3) Metallica – memory remains – grunden till aggresiv musik
    4) Jimy Hendrix – Red House – flow,gitarr,feeling
    5) Pearl Jam – jeremy – vilken sång,vilken aggresivitet,flow
    6) Linkin Park – pushing me away – dynamik och aggresiv
    7) TLC – red light special – jag längtar tillbaka !!!
    8) Infinite Mass – bullet – drag,rytm och lite aggresiv
    9) NY Live – The dolphins cry – den har allt !!!
    10) Plura – Månskenståg – ni har missat nåt !! Vilken gitarr
    vilken text , vilken mästare .

    Sådärja ok nu alla som är intresserade börjar lyssna sig igenom alla tips som jag ju faktiskt har gjort så lovar jag er ett mycket lyckligt år.

    Ha det vindsurfers

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 11:43

    Jag tycker att om man skall skriva så här långa inlägg att man skll kunna stava först.Jag gillar inte muggig rockmusik.
    Hur det häär har kunnat få en 5-stjärna förstår jag inte.

  • mons

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 13:06

    Istället för att bara komma med en spydig kommentar, så kan du väll själv lägga ut lite bra musik… eller?
    och anledningentill att många kanske stavar fel när de skriver ett inlägg kan vara att man oftast skiter fullständigt om det är rätt eller ej, ofta är det talspråk…och tror ingen korrekturläser sina inlägg… bara stör mig fruktansvärt på alla som klagar på sånt skit! varför bry sig, ok om det är ngt riktigt ordentligt stavfel som återkommer flera gånger under samma inlägg… men annrs så…

    alla gillar inte samma musik, men för det behöver men inte klaga…kom med ngt bättre själv istället! en god idé…

    //Måns

  • stinger

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 13:33

    Skriv vad du gillar för musik då. Vi lever i ett fritt land och bara för att alla andra har föreslagit “muggig” rockmusik så betyder ju inte det att man får ha en annan åsikt…

  • skarabe

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 14:47

    Gott att se Metallica och Pearl Jam på listorna. Vill bara lyfta fram Metallicas ‘Master of Puppets’ och ‘The Thing That Should Not Be’ samt Pearl Jams ‘Porch’ – underskattade låtar, borde finnas på listan och rockar grymt inför surfet. Förvånar mig att Rammsteinsignaturen inte lyfter fram en låt som tex Engel – fy fan vad grym. Högerhanden letar sig alltid till volymkontrollen för medsolsvridning!! Klockrent om du har en lista för nertankning. Kanske kan man nominera låtar om du är pigg på att sköta det administrativa!! Tror det hade uppskattats och även fått musikdebatten att leva vidare..

  • endy

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 14:53

    Vi får inte glömma gamle Rob grin.gif
    Rob Zombie rokkar hårt, är med i många surffilmer bl.a Polakows där den rippar lika fint tongue.gif
    Mao en skiva som e grym Matrix – Soundtrack enda bandet som saknas är Metllica frown.gif

  • skarabe

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 14:56

    Apropå Zombie.. White Zombie gjorde ju soundtracket till Quake II. Hade glömt hur grymt det är. Funkar skitbra till surfet – ska genast hem och lyssna!

  • teabag

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 20:58

    Hej Skarabe, det är verkligen kul när det kommer upp fler och fler förslag.Man bara tackar och lyssnar sig så smått igenom igen.
    Har hittat en cover på “Ain´t no sunshine” som faktiskt är vassare än orginalet som hamnar i listan..
    Hursomhelst när jag hade Kaaza så lyckades jag inte hitta något med white zombie.Några förslag ???

  • teabag

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 20:46

    Hej alla Å Skarabe )Jag satt å laddade å då kom en låt som jag allt för väl kände igen.Ja om jag inte minns fel så satt jag natt ut å natt in och hoppade upp å ner.
    Musarm i högern och allt då jag började minnas. Är det inte musiken till nåt gammalt dataspel.Hoppas bara jag inte börjar med det där igen…
    Men bra låtar var det.Gracias.

  • skarabe

    Medlem
    22 oktober, 2002 vid 07:16

    Ah.. Instant Remedy. Got plenty more om du vill ha!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The ultimate riggingmusic ver 3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.