Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tidig lördagmorgon på Dalarö

  • Tidig lördagmorgon på Dalarö

    Publicerad av bjornen på 21 oktober, 2011 vid 07:56

    Verkar bli bra sv på morgonen och tänkte försöka vara på vattnet 7:30-8:00 Kanske kan bli bra fram emot 10-12 tiden sedan verkar det minska och vrida mot v. Någon fler som passar på innan vintern?

    //Björn

    herr-pelegrin svarade 12 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 08:12

    Kanske det kanske. Tvekar mellan Dalarö och Torö, men proggen verkar ganska ordentligt neddragen… :crazy: tror dessutom att det kan bli för mycket väst för Dalarö… ?

  • mart152

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 10:21

    Jag tänkte också passa på! Dalarö levererade i söndags med 4 timmars surf. Så stora frågan är om det blir dalarö imorgon också?

  • nachoman

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 10:48

    Körde Dalarö tisdag em/kväll. Var otroligt byigt, 4-19m/s trots ssw så det var upp o ner med 4.5an. verkar väldigt känsligt med riktningen där eller så var det regnet som ställde till det. Fanns dock fina chopramper. Nu ser ju prognosen väldigt dålig ut m a p vindriktningen men blir säkert inte byigare än i tisdags.

  • maca

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 11:20

    Var ett gäng där onsd dag/em/kväll och det var riktigt bra med allt från 4.2-5.0. Tror speedkillarna körde 5.5-7.0.
    Personligen tycker jag att Dalarö har en lustig förmåga att alltid peaka i förhållande mitt på dagen. Mot sen eftermiddag/kväll tycks det alltid bli fluky trots rätt vindriktning. Precis så var det även i onsdags – kanonbra kring 13.30-tiden och sen byigt efter 15.30

    Lördag hade jag lätt chansat på Torö om jag inte haft båda kidsen på halsen hela helgen 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 08:08

    LÖRDAG – I södra innerskärgården blåser det inte heller i dag som utlovat. Ett par meter per sekund men med lite drag i byarna. Långt från vita gäss.

  • grrrr

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 08:32

    Hoppas att det gick bra för er på Dalarö / Torö.
    Dawn-patrol-Björkvik sög i alla fall. Ingen vind men ändå byigt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 09:28

    Det böjar bli rätt enerverande med positiva prognoser som inte håller. Vad gäller lördagen så får man väl hoppas på eftermiddagen…

  • marden

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 13:06

    jag såg aldrig något positivt med dagens prognos ??
    men jag har en “ny” 8,6 o fena som jag funderar på att prova imorrn på dalarö så den slipper ligga oprovad hela vintern…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 13:47

    Mården – Vi lirar väl i olika vind-divisioner men utifrån mitt perspektiv så borde jag flugit fram på Horsan med 7.5 och 127 l utifrån ABC-prognosen! Lite trist att helg efter helg bli blåst på blåst. Det borde vara bättre så här på höstkanten. Nya friska förhoppningar inför morgondagen. Såg att Du la ut Dina segel för försäljning. Vad har Du för nytt?

  • mart152

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 18:08

    Är förutsättningarna det rätta så gör jag ett dalarö försök imorgon- vindchecken imorgon fm får avgöra….

  • mart152

    Medlem
    23 oktober, 2011 vid 10:19

    På plats askfatshamnen – runt 6 ms- prognosen säger ökande så gör ett försök

  • wibair

    Medlem
    23 oktober, 2011 vid 14:10

    Hur går det då? I Haninge ser det lovligt ut. Funderar på att bränna ut till Dalarö och surfa så länge det är ljust.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 oktober, 2011 vid 15:44

    Horsfjärden dög inte under söndagen heller. Hörde att det var runt 6 på Mysingen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tidig lördagmorgon på Dalarö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.