Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips från barnen….

  • Tips från barnen….

    Publicerad av pedersen på 23 september, 2009 vid 07:16

    För andra gången hittade jag en herrelös kitebräda på stranden. La upp den under “Stulet & kvarglömt” plus anmälan till polisen. Satt och diskuterade fenomenet borttappade kitebräder kring middagsbordet, när dottern kläcker “varför märker man inte sin bräda med telefonnummer?” Nä det kan man ju fråga sig. Jag har inte märkt någon av min utrustning. En cd-märkpenna kostar 14 kronor, en billig “försäkring”. :crazy:

    lobo svarade 14 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • charlieb

    Medlem
    23 september, 2009 vid 08:43

    Underbart!

  • calle

    Medlem
    23 september, 2009 vid 10:51

    @Pedersen 577933 wrote:

    För andra gången hittade jag en herrelös kitebräda på stranden. QUOTE]

    Jag undrar varför man inte har en “leach” till kitebrädor,jag menar inte att vara dryg (även om jag är från ståckholm), utan jag undrar verkligen?

  • pedersen

    Medlem
    23 september, 2009 vid 11:16
    Calle;577989 wrote:
    Jag undrar varför man inte har en “leach” till kitebrädor,jag menar inte att vara dryg (även om jag är från ståckholm), utan jag undrar verkligen?

    Tydligen skall det vara samma anledning som man inte har fångrem på skidor. Något med att få den i huvudet när man trillar. För det finns väl inte ski stop till kite brädor 😉

  • hellgren

    Medlem
    23 september, 2009 vid 12:32
    Pedersen;577997 wrote:
    Tydligen skall det vara samma anledning som man inte har fångrem på skidor. Något med att få den i huvudet när man trillar. För det finns väl inte ski stop till kite brädor 😉

    Faktiskt en hel del kiteare som kör med leash ändå.. Ska visst va lite av en smaksak och en chansning.

  • calle

    Medlem
    23 september, 2009 vid 13:15
    Pedersen;577997 wrote:
    Tydligen skall det vara samma anledning som man inte har fångrem på skidor. Något med att få den i huvudet när man trillar. För det finns väl inte ski stop till kite brädor 😉

    Ok, så istället för att dom ….
    Nej, jag orkar inte 😉

    / Calle S

  • haze

    Medlem
    23 september, 2009 vid 13:37

    Köra med Leash är inte att rekomendera. Det blir en katapult tillbaka.
    Jag har kört med leash två gånger och då i kraftig sideshore och med min vågbräda….

    Finns en del skräckbilder som denna på detta:

  • rasmus_w

    Medlem
    23 september, 2009 vid 15:18

    Även inom vågsurfingen finns det ju en och annan som anser att leash är en dålig idé, fast där är de i minoritet.

  • smurff

    Medlem
    24 september, 2009 vid 08:31
    Haze;578028 wrote:
    Köra med Leash är inte att rekomendera. Det blir en katapult tillbaka.
    Jag har kört med leash två gånger och då i kraftig sideshore och med min vågbräda….

    Finns en del skräckbilder som denna på detta:

    Åh fyn för en lede!
    Just sånt som får en att fundera på galler på hjälmen.

  • smaskens

    Medlem
    24 september, 2009 vid 08:49

    Ja man ska fasen inte kyssa kitebrädan i onödan…

  • oaxen

    Medlem
    24 september, 2009 vid 09:22

    Bland vågsurfare är det väl uteslutet att köra utan leash p g a risken att andra skadas av en lös bräda i brytet. Undra hur de ser på att kitesurfare kör utan leash.
    Fast kitesurfarna kanske inte kör där vågsurfarna kör?

  • carrera

    Medlem
    24 september, 2009 vid 11:28

    Dessutom är leashen på vågbrädor rätt bra o ta till när man spolats ett par gånger…i andra änden är oftast uppåt 😉 Märkte lite andra fenomen häromdagen när jag studerade kiteáre under en pause.. De flesta verkade ha störst problem med att få tag på eller hitta sin tappade mössa….. Mössa va fa… har man det på sig på vattnet för???

  • pedersen

    Medlem
    24 september, 2009 vid 16:19
    Carrera;578298 wrote:
    De flesta verkade ha störst problem med att få tag på eller hitta sin tappade mössa….. Mössa va fa… har man det på sig på vattnet för???

    Tillbaka på ruta ett då; dom kanske skall märka både mössa och bräda med telefonnummer 😉

  • lobo

    Medlem
    24 september, 2009 vid 17:03
    Pedersen;578362 wrote:
    Tillbaka på ruta ett då; dom kanske skall märka både mössa och bräda med telefonnummer 😉

    Hahahhah

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips från barnen….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.