Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tips på bra (snabb) sjögrsäfena…

  • tbsurf

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 15:25

    Nu har jag begränsad kunskap i området (relativt) men den ser helt klart ut som jag tycker en bra weedfena ska se ut. Klart bättre än allt mumbo j staket trams som vi kört tidigare…
    Tack för bilden Anders

  • marden

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 15:49

    @andersbq 511078 wrote:

    Här är bild på en nya Choco weed, tycker dock att det är för lite rake (detsamma som dagens Chocoweed), iallafall för den sortens gräs som vi har i TT.

    tycker också det ser ut som en fena som jag vill att dom ska se ut
    möjligen att jag skulle satt den längre fram i huvudet sen förstår jag inte varför dom inte gör mindre weedfenor får 24cm 38gr till en rak 28-30 fena men så kanske man inte kan räkna?

    jag mätte på din bild o fick det till 38gr
    dvs samma som jag har på mina fenor o när jag var nere på tt vid sm så var det inga som helst problem men det kanske inte va någe gräs då
    o dan efter på haga så gick det ju skapligt me 38gr för benke o mig
    jag hadde gräs på fenan när jag kryssa tillbaks eller om den släpa i botten men så fort man fick upp farten på halvinden så var det inge problem

  • marden

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 17:49

    är ju ett tag till gräs säsongen men såg den på http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21&pid=375
    ner till 22cm också
    känns förövrigt långt till premiären också fast det ska blåsa imorrn:)

  • jester

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 19:29

    Japp.. Har ett gäng sådana på beställning.. Pugge har teskört lite prototyper.

  • pugge

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 21:31
    Jester;536682 wrote:
    Japp.. Har ett gäng sådana på beställning.. Pugge har teskört lite prototyper.

    Stämmer bra! Dock så är proto fenorna på som sagt innan 38 grader. Super fin finish som dom andra choco-fenorna. Testade 26 och 28 i höstas och visst lite gräs fastnade, kanske för att det är på 38 grader, men även med gräs på så blev det ingen spinnout. Mkt bra höjdtagningsförmåga och kändes grymt stabil och det bästa av allt är att dom är i G10.

    Förmodligen släpper dom nya i 42 grader gräset bättre och blir perfekta som sjögräsfenor. Blir ett gäng sådana.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tips på bra (snabb) sjögrsäfena…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.