Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på brädköp

  • Tips på brädköp

    Publicerad av bobbyorr på 19 mars, 2014 vid 15:04

    Hej!

    Har varit på jakt efter en fortsättningsbräda ett tag nu. Siktar på en freeride med en volym på 130-145 liter.

    Dock är de väldigt svåra att få tag i (med mina metoder) eftersom de få som kommer ut tycks ryka från köp & sälj-fönstret otrolig fort. Jag undrar då; finns det några trevliga sidor/butiker som säljer begagnat eller till bra priser? Kan tänka mig att handla från utlandet. Min budget sträcker sig upp till 4 000 inklusive frakt!

    gustav1980 svarade 10 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • billie

    Medlem
    19 mars, 2014 vid 16:13

    Jag skulle inte tro att du hittar något för under 4000 kr. i någon butik.
    Håll koll på blocket .Eller om du bor nära danmark
    Danska blocket http://www.dba.dk/sport-og-fritid/vandsport/surf-og-udstyr/

  • bobbyorr

    Medlem
    19 mars, 2014 vid 17:18

    Okej, tackar för svar! Är det vanskligt att handla bräda via ebay tro?

  • bicless

    Medlem
    19 mars, 2014 vid 21:21

    Hej, vi säljer även beggat, just freeride 130-145 är rätt attraktiva. Vi fick in en beggad sådan fanatic för 1 vecka sen och den såldes 3-4 dagar senare. Så brukar det gå till med den typen av bräda. Ibland byter vi brädor på skola eller surfcenter, då kan det finnas lite större utbud. Maila om du vill ha nån form av bevakning.

  • tsss

    Medlem
    20 mars, 2014 vid 09:29

    Det har stor betydelse var du bor. Eftersom det normalt finns en stor lokal efterfrågan på såna här brädor, och mest sådan på ostkusten. För om du vill köpa en bräda o ber säljaren förpacka den o försöka hitta någon transportlägenhet, så kroknar hen. Transporter är svårfunna o krångliga och dyra. Jag tipsade en medlem i TWC om en 145 liters som jag visste skulle vara rätt val. Medlemmen åkte t o r 100 mil till Götet o köpte brädan dagen därpå. (På Västkusten så är suget efter brädor i denna storleken mindre)

  • michael_n

    Medlem
    20 mars, 2014 vid 12:20

    Här kan vara värt att kika också

    http://riders.dk/brugtmarked/

  • sailortrash

    Medlem
    20 mars, 2014 vid 14:35

    Bor du på ostkusten har man kul på en sådan bräda oavsett nivå. Bättre spara lite till och köpa ngt från åtminstone 2006. Annars nytt. Om du köper en i kol eller åtminstone Wood byggd bräda kommer du heller aldrig växa ifrån den, så då blir det i te så dyrt under en livstid.
    Det är också därför det finns så få, man tröttnar aldrig att köra på dem

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 mars, 2014 vid 15:37

    Det låter som skön sång i mina öron nu när man nu själv under några år i tråd efter tråd försökt driva tesen att för Stockholms skärgård är en lättvindsbräda nära nog ett måste om man vill få tillräckligt många dagar i planing. Jag har full förståelse för att dessa brädor säljs ut omgående på begmarknaden.

  • gustav1980

    Medlem
    24 mars, 2014 vid 20:10

    Håller med, letar ibland freeride brädor med segel åt nybörjarvänner. Efterfrågan är helt klart större än tillgången. Köpte ett år av uthyrningen på öwc, strax under halva nypriset för en välanvänd Shark.
    Svårigheten att göra fynd torde ju innebära att det finns tillväxt i sporten – och det är ju bra 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på brädköp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.