Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på fullagning av trasig nos

  • Tips på fullagning av trasig nos

    Publicerad av imported_macts på 10 augusti, 2011 vid 18:45

    Hej,

    Fick hem en bräda igår som dessvärre var transportskadad. Det löser sig säkert med ersättning osv, men jag vill ju använda den nu…därför vill jag ha tips på hur man kan “fullaga”, dvs det ska hålla och inte ta in vatten. Utséende spelar ingen roll. Tänkte lämna iväg den till någon kunnig person för proffesionell lagning efter säsong.

    Bifogar bild.

    svenne svarade 12 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • swe-496

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 20:30

    Kleta dit lite ding eller nån plastic padding. Den gröna är ju hyfsat lätt att ta bort, ding e väl ändå lättare att ta bort.

  • kinetic

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 20:34

    Epoxy-spruta av “snabb-typ” så man fyller upp sprickorna ordentligt?

  • imported_macts

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 20:54

    Kinetic: Var kan man köpa en sån däringa Epoxyspruta?

    Mattias: Skadan känns lite för stor för Dr Ding

  • kinetic

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 21:01

    Närmsta välsorterade bensinmack bör ha? Annars kan kanske köpa på tub o fixa en spruta själv? Jag TROR det gäller att få in epoxy även under så att säg, o givetvis täcka “skarvarna” med epoxy. Fördelen med sån där snabb epoxy är att det blir aldrig så där stenhårt som lamineringsepoxi…

  • ola-h

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 10:01

    Om du ändå skall epoxykladda skulle jag slipa rent lite och lägga ett par glasfiberlager runt. Det finns alltid risk att det blir något litet hål kvar om man bara kletar på, respektive att det kan lossna lite när man seglar på det.

  • martin

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 12:06

    Jag håller med Ola H. Ska du ändå börja kladda med lim så tar det inte många minuter extra att lägga på två-tre lager fiber. Speciellt inte om du inte har krav på att det ska bli snyggt. Slipa till så att formen blir ok. Sen på med fiber och epoxy bara. Det går tom att göra det med snabbepoxy om man jobbar fort, även om det inte vätar perfekt. Det tar kanske tio min att göra, och blir garanterat enormt mycket bättre än ding och/eller bara limkladd.

  • s66

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 13:19

    Ska du laga så är det bara en kille som gäller, Micke från Ljungby. Aldrig skådat en kunnigare brädlagare.

    Nr 070 6362728

    Mvh Andreas

  • svenne

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 19:42
    S66;665280 wrote:
    Ska du laga så är det bara en kille som gäller, Micke från Ljungby. Aldrig skådat en kunnigare brädlagare.

    Nr 070 6362728

    Mvh Andreas

    Åh fan. Tack för tipset!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på fullagning av trasig nos

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.