Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Topp 10 på GP3S!

  • c-g

    Medlem
    18 september, 2007 vid 21:59

    @Jester 415905 wrote:

    Nu har Daniels nautiska mil hamnat på rankinglistan:

    Som jag sagt tidigare: Surfan for President!!

    Jag röstar på dig, grattis!

  • rasmus_w

    Medlem
    19 september, 2007 vid 00:56

    En mobil med inbyggd GPS som laddar upp datan medan man seglar, det skulle man ha!

  • jester

    Medlem
    19 september, 2007 vid 08:22

    Ygge: nä, men man måste vara riktigt duktig om man skall in och editera i binära filer om man inte har koll på filformatet.

    Rasmus: Amaryllo med blåtand löser det hela. Vet en finsk kille som har labbat lite med den biten.

  • fredrik-ygge

    Medlem
    19 september, 2007 vid 08:36

    Helt sant, nu är det svårt.

    Man kan ändå tycka att de kunde slänga in en digital signatur också när det verkar tänkt på det mesta i övrigt betr användning för speed. Skulle stärka argument mot ISA och andra oerhört när man tala om officiella rekord etc.

  • jester

    Medlem
    19 september, 2007 vid 12:31

    Kan ju vara så att dom gjort det… Har inte koll på filformatet alls..

  • lbj

    Medlem
    19 september, 2007 vid 14:22
    fredrik.ygge;416315 wrote:
    Skulle stärka argument mot ISA och andra oerhört när man tala om officiella rekord etc.

    ISA skiter fullständigt i vad du gör med din GPS hemma i din badvik. Gå in och läs deras reglement så kanske du förstår. Som tävlingledaren och domaren sa på skepparmötet
    “Detta mina herrar är inte nån Freeridetävling. Detta är VM” GPS speedsurfing är nåt helt annat. Visserligen körde toppåkarna med GPS men bara för att kolla och jämföra varje race. En del hade 2 GPS och jag såg en med 3!!!!
    ISA kör efter sina regler och GPS speedsurfing efter sina och vi hemma i badviken får väl hitta på något eget. GR1 demonstrerade en modell som bör utvärdera.

  • nlc

    Medlem
    19 september, 2007 vid 18:59

    @fredrik.ygge 416203 wrote:

    Jester förresten ang filformat: Jag har ju alltid tyckt att det varit en svaghet att man själv skickar in sina filer vilka för en datanörd är triviala att manipulera för att få högre fart. Har det nya formatet någon check-kod (typ digital signatur) så att man vet att det som kom ur maskinen också verkligen är det som skickas in? Det skulle lugna petig Ygge i diskussioner om officiella rekord etc.

    “The softest pillow is a clear conscience”…

  • klang

    Medlem
    19 september, 2007 vid 20:29

    @lbj 416413 wrote:

    ISA skiter fullständigt i vad du gör med din GPS hemma i din badvik. Gå in och läs deras reglement så kanske du förstår. Som tävlingledaren och domaren sa på skepparmötet
    “Detta mina herrar är inte nån Freeridetävling. Detta är VM” GPS speedsurfing är nåt helt annat. Visserligen körde toppåkarna med GPS men bara för att kolla och jämföra varje race. En del hade 2 GPS och jag såg en med 3!!!!
    ISA kör efter sina regler och GPS speedsurfing efter sina och vi hemma i badviken får väl hitta på något eget. GR1 demonstrerade en modell som bör utvärdera.

    Eftersom jag är mer för tävlingar med riktig tidmätning så kan jag inget annat än att njuta av kommentaren. Tack Lasse för dit inlägg 😛

  • fredrik-ygge

    Medlem
    19 september, 2007 vid 21:00

    @lbj 416413 wrote:

    ISA skiter fullständigt i vad du gör med din GPS hemma i din badvik. Gå in och läs deras reglement så kanske du förstår. Som tävlingledaren och domaren sa på skepparmötet
    “Detta mina herrar är inte nån Freeridetävling. Detta är VM” GPS speedsurfing är nåt helt annat. Visserligen körde toppåkarna med GPS men bara för att kolla och jämföra varje race. En del hade 2 GPS och jag såg en med 3!!!!
    ISA kör efter sina regler och GPS speedsurfing efter sina och vi hemma i badviken får väl hitta på något eget. GR1 demonstrerade en modell som bör utvärdera.

    ISA var kanske dåligt exempel, men det har ju höjts röster här på forumet för att göra egna inskickade GPS-resultat officiellt svenskt rekord och/eller officiellt SM. Om detta är rätt väg eller ej har jag ingen egentlig åsikt. Men jag säger att om det skall gälla för officiella resultat är det rimligt att det inte är alltför lätt att manipulera.

  • hankloose

    Medlem
    19 september, 2007 vid 21:11

    @Klang 416530 wrote:

    Eftersom jag är mer för tävlingar med riktig tidmätning så kan jag inget annat än att njuta av kommentaren. Tack Lasse för dit inlägg 😛

    Å va tror ni JAG gör!!!

    Myyyys!!!

  • lbj

    Medlem
    19 september, 2007 vid 21:40
    Klang;416530 wrote:
    Eftersom jag är mer för tävlingar med riktig tidmätning så kan jag inget annat än att njuta av kommentaren. Tack Lasse för dit inlägg 😛

    Du missfod mig eller så var jag otydlig. För mig är GPS riktig tidmätning och även mycket enkel att använda. Mer GPS åt oss Svenskar i badviken

  • lbj

    Medlem
    19 september, 2007 vid 21:44
    fredrik.ygge;416535 wrote:
    det har ju höjts röster här på forumet för att göra egna inskickade GPS-resultat officiellt svenskt rekord och/eller officiellt SM.

    Detta är rätt väg enligt min åsikt. Du säger att om det skall gälla för officiella resultat är det rimligt att det inte är alltför lätt att manipulera. Visa att du kan göra det då och sedan är du diskad för alltid.

  • fredrik-ygge

    Medlem
    20 september, 2007 vid 05:11

    @lbj 416545 wrote:

    Du säger att om det skall gälla för officiella resultat är det rimligt att det inte är alltför lätt att manipulera.

    Håller du inte med om det?

  • surferboy

    Medlem
    20 september, 2007 vid 19:00

    @Hankloose 416538 wrote:

    Å va tror ni JAG gör!!!

    Myyyys!!!

    Då vill vi se dig i TT på F2 Speed Challenge den 6-7 oktober. Inga ursäkter den här gången!!! 😉

  • hankloose

    Medlem
    20 september, 2007 vid 21:03

    @Surferboy 416753 wrote:

    Då vill vi se dig i TT på F2 Speed Challenge den 6-7 oktober. Inga ursäkter den här gången!!! 😉

    Skulle inte missa för allt i världen!!!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Topp 10 på GP3S!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.