Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Topp 10 på GP3S!

  • rasmus_w

    Medlem
    21 september, 2007 vid 12:31

    @Jester 416311 wrote:

    Rasmus: Amaryllo med blåtand löser det hela. Vet en finsk kille som har labbat lite med den biten.

    Då gäller att det är lite power i blåtanden. Men visst, folk med feta antenner har ju skickat blåtand flera kilometer så sitter det bara en fet antenn på stranden så borde det ju vara lugnt.

    Fast jag köper nog en mobil med Linux och gps så snart jag kan ändå. Om inte annat så för att det känns som en roligare leksak. Leksaker som går att plocka isär hyfsat enkelt är mycket roligare än andra leksaker.

  • jester

    Medlem
    21 september, 2007 vid 13:13

    Rasmus: Ta med dig mobilen i aquapaken…

  • rasmus_w

    Medlem
    21 september, 2007 vid 20:09

    @Jester 416997 wrote:

    Rasmus: Ta med dig mobilen i aquapaken…

    Ja? Vad vill du ha sagt med det? Om mobilen har gps så är den en lämplig kandidat att stoppa i aquapak.

  • jester

    Medlem
    21 september, 2007 vid 21:08

    Rasmus… Du är i speed-forumet här, och vill man göra något roligt med en GPS bör man göra det med en godkänd sådan. Så det jag vill ha sagt är att det fungerar med en GT11 med blåtand och en vanlig mobil. Det var väl inte så svårt att förstå? Speciellt som en finsk herre redan gjort det du drömde om. Kommer inte ihåg vad han heter, men han verkar vara en skön snubbe… Ser ut som värsta uppfinnar-jocken (träffade honom i Holland förra året)

  • imported_macts

    Medlem
    22 september, 2007 vid 08:33

    @Jester 417130 wrote:

    Rasmus… Du är i speed-forumet här, och vill man göra något roligt med en GPS bör man göra det med en godkänd sådan. Så det jag vill ha sagt är att det fungerar med en GT11 med blåtand och en vanlig mobil. Det var väl inte så svårt att förstå? Speciellt som en finsk herre redan gjort det du drömde om. Kommer inte ihåg vad han heter, men han verkar vara en skön snubbe… Ser ut som värsta uppfinnar-jocken (träffade honom i Holland förra året)

    Du menar han på cykeln? Juri Munkki tror jag att han heter

  • kamaaina

    Medlem
    22 september, 2007 vid 09:38

    Är imponerad av de som håller sig mellan 1-2 knop

  • rasmus_w

    Medlem
    22 september, 2007 vid 10:27

    @Jester 417130 wrote:

    Rasmus… Du är i speed-forumet här, och vill man göra något roligt med en GPS bör man göra det med en godkänd sådan. Så det jag vill ha sagt är att det fungerar med en GT11 med blåtand och en vanlig mobil. Det var väl inte så svårt att förstå? Speciellt som en finsk herre redan gjort det du drömde om. Kommer inte ihåg vad han heter, men han verkar vara en skön snubbe… Ser ut som värsta uppfinnar-jocken (träffade honom i Holland förra året)

    Ja det är klart att man kan ha två prylar i aquapaqen, det tänkte jag inte på. Well, vi får se vad som händer. Saken är mer det att jag har letat med ljus och lykta efter en mobil som kör Linux som operativ, och när jag nu hittade en så visar det sig att den har inbyggd gps. För min del känns det som en lysande möjlighet att experimentera och se vilka möjligheter en sån pryl har. Kan man få dopplerdata ur GPS-chipet så borde man kunna åstadkomma nåt som går att få godkänt.

    Det är inte tekniska faktorer som gör fri mjukvara bättre, det är friheten.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Topp 10 på GP3S!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.