Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag, status askö killen…

  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 10:57

    Jag kör helgjuten Chinook mastfot (solitt stål) och förlängare (alu). Väger mycket men det är som en berlinbunker i hållfasthet. Kommer krävas en jädra massa innan något går av.

    En sista fråga: Hur sjutton hamnar man på Askön när det blåser SSV?!?

  • tall-jonny

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 14:41

    Det där var en tankeväckare…..Var också ute och seglade igår och det var verkligen en bra dag med mycket vind och stora vågor – kryssade upp till stenstrand och seglade helt solo bland stundtals brutala onshoreförhållanden, såg dock till att hålla betryggande avstånd från de innersta bryten..:blush:

    Försökte få med mig folk men det var ingen som ville hänga på, därför blev jag väldigt förvånad när jag såg ett gäng med 3-4 seglare höjda för att sedan fortsätta västligt upp mot farledern istället – senare fick man berättat för sig att de tydligen var på väg mot något hemligt ställe. I själva verket var det nog försök till “räddningsaktionen” som jag bevittnade.

    Det är bara att inse fakta; när temperaturen börjar krypa under 12-13 grader i vattnet bör man var särskilt försiktig med hur långt ut man seglar. Även med en bra våtdräkt krävs det inte så mycket för att ett enkelt brott kan få allvarliga följder. När jag seglar Formula har jag alltid mobiltelefon med mig men även där borde jag fortsättningsvis vara lite mer försiktig när det är långfärd på g – man skall alltid vara minst två på vattnet.

    Surf´s up

  • raggarn

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 15:49

    dom här gubbarna hjälper till i kris……och dom behöver hjälp me bidrag för att hålla verksamheten igång..
    men de visste ni ju redan va..
    och det finns en bra kustväderprognos på hemsidan

  • robin

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 19:22

    Läskigt, tur att du upptäcktes. Vilken ö är Askö?

  • goose

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 13:19

    Hur hamnade man på Askön??

  • marden

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 15:15

    han surfade väl dit för att kolla in legenden om sideshore o mast högt på ssv…tar väl bara 10min?

    du började alldrig o gå mot trosa ? såg att det “bara” var 1mil o gå +500 m simma för att komma till fastlandet 🙂
    fast det var väl inte så lätt att veta utan karta…..

  • svennebanan

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 16:59
    Mården;672337 wrote:
    han surfade väl dit för att kolla in legenden om sideshore o mast högt på ssv…tar väl bara 10min?

    Ja legenden käkar ju uppenbarligen HSMs titanlängare till frukost. Jag anar en av de största cover upsen i wsurfing history.

  • poppo

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 07:55

    Haha, hade ju lätt varit värt det i så fall! 🙂

    Såg tyvärr inte till något legendariskt, fast visst hade jag hoppats. Det var smått och allmänt stökigt, dock hyfsad vinkel på nån liten sektion (under metern) om man hittade rätt. Jävligt långt från legendariskt, men det kanske kan bli hyfsat på ett riktigt monstersvall? Efter att ha varit med om detta skulle jag dock rekommendera båt/jetski om man seglar där – står rätt mkt på spel om nåt skiter sig i. Det som knäckte förlängaren var ett fall på en våg i vanlig kärringviken-klass.

  • bosso

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 08:12
    blueride;672194 wrote:
    MEN – så blev det som tur var INTE pga alla mina SUPER-SURF-POLARE!
    – STORT TACK till alla som hjälpte till!

    räknas caprice-calle in bland dom?
    He is baaaaaaad company har jag hört 😉

    Den där caprice kalle verkar helt cp. Det sista jag hörde detta skäggiga monster säga där ute var -“you’re on your,own kid” sen slörade han hemåt. Han gav fullständigt fan i sina polare. Horribelt. Jag skulle inte sätta em spänn på honom i en nödsituation.

  • challgren

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 09:56

    Ja Bosso, jag är rätt säker på att jag har det det på GoPro:n. Skäggmonstret pekade finger, log hånfullt, och bara drog!

  • blueride

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 21:00
    challgren;672380 wrote:
    Ja Bosso, jag är rätt säker på att jag har det det på GoPro:n. Skäggmonstret pekade finger, log hånfullt, och bara drog!

    Nog låter det som bosso alltid. Killen hade säkert burgers and fries som stod på grillen och väntade.
    The american way – live life with some extra cheese.
    /dadda

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag, status askö killen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.