Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing torö lördag….

  • dude

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 14:51

    Man blir ju lite glad nrä man ser den här glädjeprognosen för helgen! Windguru har ju hela tiden hållt fast vid att det blir lyriskt på Torö på lördag, men nu har alltså även Windguru stämt in sig på den prognosen – ja Windguru verkar verkligen vara på topp på prognosmakandet för säg fem dagar framåt i tiden, medan Windfinder mest verkar hänga på efter ett tag.

  • per_m

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 14:56

    bara packa termosen…. (lite tidigt kanske vet var det brukar sluta:wink:)

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 januari, 2008 vid 18:57

    Bara jag hinner bli frisk. Ligger fortfarande med feber och grym hosta… Jesper B

  • fjant

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 19:47

    Klart du blir frisk Jeppe!
    Nu ser det ju ut att bli sommarvärme med sol dessutom!!!

    /Fjant

  • dr-masse

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 19:54

    Alltså, när alla mina familjetjejer fyller år i januari, så har ju tanken funnits “ah, najs! riskfritt med kalaskrock och surf på hemmafronten i alla fall!”

    Men nejdå. Två kalas i helgen. Surfkrock. I januari. Borde ju vara helt omöjligt.

    Jesper – krya på dig!

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 januari, 2008 vid 20:08

    Hm, kollade just in prognoserna igen – fasen det är bättre medicin än den mest aggressiva antibiotika. Om prognoserna håller och jag kollar riktigt ofta kanske jag kan hinna bli seglingsbar! /Jesper B

  • per_m

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 21:55

    så klart du blir frisk jesper, finns inget som rensar bihålorna som lite bräcktvatten (förutom riktigt saltvatten så klart!!)
    //Per

  • Oregistrerad

    Gäst
    17 januari, 2008 vid 13:35

    Men va f-n. Nu ser det ännu värre, förlåt jag menar bättre ut på Windguru…. Jesper B

  • per_m

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 14:16

    storm varning på lördag!!!

    ” Det väntas medföra stormbyar in över Götaland med risk för störningar i trafik och el-försörjning, rapporterar SMHI.”

    om inte det tog bort bakterierna jesper har jag inget som hjälper…..

  • dr-masse

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 14:27

    Jesper tar mina barns 5 och 7-års kalas. Jag åker till Torö. Perfekt!

  • frase

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 21:09

    Grymt – jag vill åka!
    Har tillbringat hela hösten på Maui, kom hem förra veckan och tänkte att en sådan resa skulle en gång för alla bota all windsurfabstinens – och vad händer?? Den blir 70 ggr värre. Cheesus – numera ligger jag vaken på nätterna med vidöppna ögon och bara återupplever de vågorna man fick åka på där *fortfarande lyrisk*. Ett problem bara, måste ha mer, mer mer mer mer – känner mig som en crackpundare efter surf. Nåväl ett dopp i den garanterat iskalla Torögroggen på lördag borde väl kyla av en ett par dagar framöver? Någon som har kört på senaste och fått någon bra spolning – hur kallt var det (vill egentligen inte veta…) ?? Vi får väl stämma av vilka som åker och när senast imorgon fredag eftermiddag? Hoppas d blir vind iaf 5.3:an på lagning och 76l på brädan.

    Jesper, jag ska hälsa till dig från alla möjliga surfnissar på Maui – grabbarna på Kuau, Hotgänget osv osv. Det verkar som du känner folket där borta!

    Nå, vad tror ni om lördagen, blir det brakkalas?

    Med surfberoende hälsningar,
    Erik

  • rasmus_w

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 09:03

    Jag försökte segla stenstranden förar helgen men är såpass ringrostig att det mest kändes som att försöka korsa valhallavägen med brallorna neddragna till knäna .- så fort jag känner att jag börjar få kontroll på läget så jag kan beachstarta så snubblar jag över en sten eller kliver ner i ett bottenlöst hål.

    Visst blev det spolningar, min torrdräkt läckte som ett såll och jag skippade handskarna och det var kallt men fullt hanterbart och överlevbart.

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 januari, 2008 vid 12:40

    Vilka åker nu då?
    När kommer ni dit?
    Jag planerar vara på plats cirka 12:00 för att pricka vridet på eftermiddagen. Gissar på vattnet (stenstranden) från 12:30 – 15:30.
    =o) Erik

  • dude

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 13:24

    Håll dina hästar där Erik, prognosen kommer att ändra sig 🙂

    Sägelsen, “Planning is everything but a plan means nothing.” gäller alltjämnt!

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 januari, 2008 vid 13:35

    Ujdå, vad har du sett i kikarn? //Erik

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing torö lördag….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.