Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag!

  • koa

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 05:41

    Måndagen ser bättre och bättre ut… 😉

  • swe-496

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 09:23

    Några som åker ner idag till Torö? Tänkte ev dra ner och fota lite…

  • ola-h

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 09:31

    Jag är där om tre timmar.

  • dr-masse

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 10:01

    @SWE 496 505205 wrote:

    Några som åker ner idag till Torö? Tänkte ev dra ner och fota lite…

    Ha, ha, skojar du? Allt annat än fullsmetat på parkeringen där nere vore ju inget annat än en gigantisk överraskning. 😀

    Sen hur många som ger sig ut och kör hårt i dessa vindar är en annan sak…:tongue:

    Hoppas ni får en grym dag därnere allihop, borde bli enormt fina hoppförhållanden i Kärringviken idag, och stenstranden borde vara väldigt, väldigt respektingivande (“lä bakom vågen” kommer att få en ny innebörd, ah!).

    Det vore kul att se lite bilder senare, kanske i tråden “sveriges bästa vindsurfingbild”, rentav? :cool2:

  • maca

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 10:19

    Ni som åker ner – se för 17 till att fota och filma så mycket som möjligt – speciellt tidig måndagsmorgon. Ni kan alltid avvara 10 minuter och ta frukosten på stranden med kameran i högsta hugg. Det kommer 100 %-igt vara någon i vågorna “före er”.

    Själv sitter man 100 % fast – idag och imorrn – med oplanerat sängliggande “mamma” efter en operation och 3-månaders dottern på halsen 🙁

    Får tänka tillbaka på förra helgens Gotland och låtsas som det regnar…tittar man ut stämmer det ju till 50 % 😉

    Alla ni som är på plats – enjoy 🙂

    /André

  • dr-masse

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 15:03

    32 sekundmeter uppmätt i Kärringviken… “det blåser för mycket”… Det fåtal som gett sig ut på Stenstranden försvinner helt och hållet bakom vågorna…. hårigt!

    Hoppas vi får se lite pix!

  • kronaldo

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 15:16

    32ms!! :O ge mig bildeeeeer

  • fnassel

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 15:31

    Just hemkommen från Kärringviken,
    Seglade tookigt överriggad mellan 8-14 sedan klöv jag nosen och åkte hem
    Det var mer eller mindre helt okontrollerbart med 4,4 kvm och 86l våg.
    Fick några fina hopp och lite waveride. tyvärr var man så övreiggad att cutbacken var otroligt svår att bemästra. Jag kände mig som en nybörjare.

    Jag får passa på och tacka för lånet av skorna. dom värmde!

  • oldschool

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 15:59

    mycket folk på parkeringen å stranden (lätt 100 bilar)…desto färre i vattnet. såg inte fler än 3-5 seglare på vattnet (+ 10 surfare i kärringviken!!!!!!!!!) när vi kollade under en 30 min runt. men så blåste det ju pung åxå

    å borta vid allmänningen låg det ett gäng sälar i shorebreaket å blev spolade….inklusive undertecknad 😀

  • fnassel

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:08

    Två helkass bilder från Kärringviken.

  • fnassel

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:11

    Och så bilderna

  • fnassel

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:11

    Jag är ledsen men de verkar inte vilja hoppa in?!

  • pressfotograf-se

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:15

    Bilder från Torö idag….

    http://pressfotograf.se/surf/

    Jesper och Pontus
    pressfotograf.se

  • goose

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:45

    Nyss hemkommen från Torö, vilken brutal dag!! Körde mellan 08:00-15:00 och stundtals totalt överriggad med 4.1, men det gick att köra! Kan inte tro att det blåste 32 m/s!! Kan bara konstatera att ICON är ett brutalt bra segel vid toköveriggade förhållanden (typ som hela dagen idag).

  • goose

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:44

    Fler foton? Med tanke på alla som fotade idag måste det finnas många megabite att ladda ner! 🙂

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.