Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tortyr att behöva vara på jobbet, skriv något kul!

  • Tortyr att behöva vara på jobbet, skriv något kul!

    Publicerad av soulandradical på 11 juli, 2005 vid 08:39

    Förutom att det inte blåser så måste jag ändå säga att det är underbart väder! Det sura är att man sitter bakom skärmen och spelar viktig, rena tortyren när så gott som alla andra har semester! smile.gif (dagens ilandsproblem)

    Kan ni inte skriva något kul inlägg! T ex en diskussion om stora segel. Det känns ju ganska relevant just nu!

    Hur stort har ni kört på? (segel och bräda)
    I vilka vindar kommer ni igång?
    Vad rekommenderar ni om man ska köpa ett segel för tidig planing?
    Cambers eller icke?
    Storlek, när känns seglet för stort? (anta att brädan klarar hur stort som helst men när blir seglet för tungt och trist)

    soulandradical svarade 18 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 08:57

    om du har tråkigt på jobbet, gå in på high.tv och kolla in “Day of Days” med Laird Hamilton som går NU istället…

  • soulandradical

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 09:05

    Laird är grym!!!
    Vad är urlen

  • dr-masse

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 09:09
  • soulandradical

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 09:17

    hehe, ok, efter ett antal år på universitet borde jag väl nästan kunnat räkna ut det själv smile.gif

  • dr-masse

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 09:21

    och NU kommer den – VÅGEN!!

  • soulandradical

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 09:25

    ruggig! är det tahiti?

    har ni trist i sommarsolen så kan jag rekommendera Billabong Odyssey, en riktig bra surffilm(dokumentär) om bigwave/towIn surfing.

    Hur tjänar high.tv pengar?

  • el_duderino

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 10:28

    Fin vurpa av JP!

  • judo-freddan

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 10:32

    Reklamen mellan filmerna antar jag.. Sen säljer de DVDs också.

  • mattap

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 13:20

    ääää, va fasen, sitter nästan hellre på jobbet med tanke på att det är vindstilla ute! Var ledig hela förra veckan, hade 8,0 seglet riggat och vattnet 30m från där jag bodde, optimala förhållanden alltså! FETT H över hela dalarna, 30 grader och vindar mellan 0-1m/s. Kom ett värmeåskväder och vinden tilltog, jag slängde mig på grejjerna å drog ut å fick till en repa på ca 8sec med planing, sen vred vinden så jag hamnade helt å helv..e fel och till sist dog den så jag fick simma in den sista biten!

    Är man ledig och har nära till vattnet så är det vindstilla, så är det bara tongue.gif Nä, bättre att jobba!!

    Hoppas det drar in lite lågtryck till nästa vecka när det är dax för nästa ledighet!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2005 vid 20:45

    Vore det inte bättre att sätta igång o jobba istället för att sitte framför skärmen o oja dej på arbetsid, tänk på oss stackare som förbrukar vår semester utan vind.

  • mattap

    Medlem
    12 juli, 2005 vid 07:15

    Svar till:


    Vore det inte bättre att sätta igång o jobba istället för att sitte framför skärmen o oja dej på arbetsid, tänk på oss stackare som förbrukar vår semester utan vind.

    [/ QUOTE ]

    Precis! Ibland är det gött att jobbe cool.gif
    Om du är skadeglad så kan jag nog garantera att det kommer att vara hyffsat dött näskommande 3 veckor också, när jag har semester!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2005 vid 07:59
  • nisseman

    Medlem
    12 juli, 2005 vid 08:33

    Här kan du gå in & titta då förstår du hur bra det är på jobbet.
    http://www.exet.nu/html/

  • soulandradical

    Medlem
    12 juli, 2005 vid 10:01

    hehe, tack för tipsen smile.gif – ska sluta ojja mig nu, de har lovat vind uppe i göteborg och det är väl ett gott tecken på att det nångång inom skaplig framtid kommer att blåsa även i skåne.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tortyr att behöva vara på jobbet, skriv något kul!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.