Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Total nybörjare behöver tips råd och hjälp!

Taggad: 

  • swe-496

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 15:48

    Kom igen nu…… Första dan i Karlstad var det väl allt annat än bra vind iaf…. Var många som stod still alldeles för länge för att det skulle vara godkänt egentligen. Halmstad skötte det bra tycker jag. Blev ju inga race första dan. Startförsök ja men inga genomförda race.
    Båstad var det bara race 5 som det var diskussioner om och det skulle inte ha genomförts egentligen.
    Men det är tävlingsledningen som beslutar och det är bara att följa deras beslut. Sen kan man alltid diskutera det.
    Danskarna kan det där med racing och arrangemang.. Det var bra förhållanden för alla när de genomförde race. Deras vindgräns röstar jag för.;)

  • the_novice

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 16:03

    Ja i Karlstad så hade jag ju bara ett 9.8 segel så det är ju lite svårt för mig att bedömma, men jag tyckte nog att det såg ok ut för dom flesta övriga. Vinnarna gick väl trots allt runt på ca 20-25 minuter, vilket är helt ok?
    Maxtiden var väl däremot lite kort satt tycker jag, 10 min efter vinnarens målgång och jag missade den oftast med ca 5 minuter så det var mycket slit för ingenting den dagen…

  • rasmus_w

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 16:21
    SWE 1 wrote:

    (Detta är inte riktigt svar på trådförfattarens frågor men jag måste få säga detta)
    Varför denna prylhysteri??? Jag har sagt det förr och säger det igen, för att segla Formula och tävla (om man nu vill det) på hyfsad nivå så det räcker med EN BRÄDA, EN BRA RIGG och EN BRA FENA.

    //JIMMY
    Alltså, det var nån som ville sälja ett kit som råkade innehålla två riggar. Priset var schysst så jag tycker Spray kan slå till om skicket är OK. Visst räcker det med en rigg, men liksom vafan? Inte förstör man väl sin segling för att man råkar äga lite fler prylar? Det som förstör seglingen är det som sitter i skallen. Står man på stranden och velar får man mindre seglat än om man bara slänger på nåt och ger sig ut men vela kan man göra vare sig man har en rigg eller en hel linje från 3.3 till 12.5 och fem brädor.

    Själv försökte jag en dag i slutet på december härom året segla 9.7 i uppåt 15-20 m/s. Efter att jag gett upp såg jag ett träd knäckas. 9.7 var såklart fel segel man jag hade inget annat segel som gick att rigga.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Total nybörjare behöver tips råd och hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.