Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träning för att orka med surfet?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2003 vid 06:38

    Springer du milen under 45 min, är du hyffsat vältränad och långa surfpass skall inte vara några problem.
    Keep on jogging…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2003 vid 14:51

    Inte så kul med klättring? Vafalls? Det är ju kalas! Förutom att det är skojigt att lära sig “omöjliga” saker som att klättra i tak, så är det lite samma saker man tränar som i vindsurfing; MYCKET underarmar/fingrar (speciellt när man använder små grepp), uthållighet, smidighet, styrka (hela kroppen tränas, men mest armar, rygg, mage)… å sen så är det ju en så bra kombination; vindstilla dagar klättrar man på en solig klippa och blåsiga dagar njuter man av vågorna. Kan det bli bättre? laugh.gif

  • lars_k

    Medlem
    26 september, 2003 vid 15:07

    Mountainbiking är mkt bra träning. Tränar hela kroppen och kondisen. Sen jag började med det orkar jag mkt längre surfpass…

  • waterboy

    Medlem
    26 september, 2003 vid 22:09

    jo, instämmer helt. mtb e super, riktig xc med pannlampa i höstmörkret o lera eller prefekt underlag en varm sommardag.. visst ramlar man och slår sig men det är det värt.

    men ni måste testa en grej, kör på snö i på natten, helst nån måne iaf. och snöa ska det göra. Jag har nog inte fått en sådan kick av bara cykling på väldigt länge!!! laugh.gif
    man ser ungefär hur grusvägen går och bränner allt, för om man ramlar tar ju bara snön emot ändå, inte farligt.

    så testa stjärnklar-vinternatts-cykling ni grabbar som hoppar så högt!
    /aboooo

  • maglu

    Medlem
    28 september, 2003 vid 20:39

    Cykla trampade stigar på vårvintern när de är frusna och hårda är grymt. Ger otroligt flyt och fart i skogen, tills man missar lite i balansen och hamnar utanför den smala stigen och ner i den mycket djupare snön…oundviklig framåtvolt (kastfall) huvudstupa i snön, som när det är ideala förhållanden för övrigt är täckt av kraftig skare smile.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träning för att orka med surfet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.