Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Träningstävling i Västerås 25-26 Jan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 januari, 2014 vid 12:15

    Kom igen nu gubbar och gummor – Nu har Ni chansen att tävla under informella former i en proffsigt arrangerad tävling på juste is i Västerås! Dylika chanser växer inte på träd. Det gäller att passa på när tillfälle bjuds och när man har möjlighet att träffa andra entusiaster, kolla nya brädkonstruktioner och få lite tips.

  • vindsokaren

    Medlem
    24 januari, 2014 vid 14:47

    Ja kommer också men dock kan ja bara på lördagen.
    Vi ses!

  • stickan

    Medlem
    25 januari, 2014 vid 16:37

    Blev ju fantastiskt bra idag! Vind på gissningsvis runt 6-8 och en perfekt is. I morgon kör vi igen!
    Hoppas några fler har möjlighet att komma loss!
    Ni som var på plats, vad tycker ni om slalombanan så här i efterhand? Personligen tycker jag det är roligast när det är tajt racing och inte allt är avgjort efter första gippen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 januari, 2014 vid 17:54

    Oj, oj Stickan tight var det i gipparna i dag. Jag hoppas filmerna från racen blev ok. Tack Sällskapet och Västerås för en fantastisk dag på härlig is!

  • marden

    Medlem
    25 januari, 2014 vid 21:47

    @Stickan 720569 wrote:

    Ni som var på plats, vad tycker ni om slalombanan så här i efterhand? Personligen tycker jag det är roligast när det är tajt racing och inte allt är avgjort efter första gippen.

    jag tror jag tycker det är alldeles för tajt bana. iofs kul att ligga nära varann och att det smäller lite då o då.
    men tycker ändå ws-riggen känns helt malplacerad i såna banor.
    såg att det gick i 15-20kn i slalombanan och 25-30 på halvvinden när man freerida utanför om det gavs tid att skota in något.
    skulle tro mer på en 3-500m lång slalom åtta om det var lika bra vind som idag,där man fick trimma segel o bräda för bra halvvindsfart utan att för den skull ta bort betydelsen att sätta gipparna, kör man 3-5 gippar och missar en är man knappast med och slåss om segern…

    typ mer likt vatten vindsurfslalom
    och vill man ha det tajt kan man ha större startfält på samma startlinje

    men samtidigt är jag hur nöjd som helst att du anordnar tävlingar och är gärna med i vilket format det än har

  • vindsokaren

    Medlem
    25 januari, 2014 vid 22:29

    Kan hålla med om att den var tajt.
    Men storleken är ganska vanlig när man plogar banor när det är mycket snö.
    Ganska mycket vind idag för tajt slalom så svårt att få liten radie på gipparna.
    Den skulle ha varit perfekt vid mindre vind.
    Om det är samma vind imorrn så är det bara att prova lite större bana när det finns så stora fina isytor

  • marden

    Medlem
    25 januari, 2014 vid 22:44

    men iofs heter det short track slalom så det kanske inte är konstigt att banan är kort 🙂

    jag efterlyser nog slalom eller storslalom och det är ju en annan gren 🙂

  • marden

    Medlem
    25 januari, 2014 vid 22:48

    såg förresten att jag hade en 10 sekundare över 33kn efter rundningen vid toppmärket på coursen idag , det var en skön acceleration man fick där 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    26 januari, 2014 vid 10:01

    @Mården 720579 wrote:

    såg förresten att jag hade en 10 sekundare över 33kn efter rundningen vid toppmärket på coursen idag , det var en skön acceleration man fick där 🙂

    Håller med! En riktig slangbella blev det runt det märket skön känsla.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 januari, 2014 vid 19:08

    Stort Tack till arrangörerna som skötte allt på ett förträffligt sätt! Wingarna och Drakarna är dessutom ett skönt gäng. I dag var de ute och körde course hur länge som helst, efter slalomen. Det är tåga i gubbarna!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Träningstävling i Västerås 25-26 Jan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.