• Transport?

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 oktober, 2002 vid 12:50

    Är det någon som vet något bra frakt bolag för privat-personer när man ska skicka iväg en bräda…..?????

    styret svarade 21 år sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • bta

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 20:28
  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 14:50

    Med Bussgods kan det vara problem med paket längre än 2 m mellan vissa orter. Men de har i vissa fall samarbete med Fraktarna som tar större paket (men då blir det inte lika billigt…).

  • mikael

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 16:46

    jag skickade en bräda med posten. Det är bara att lämna in brädan i tobaksaffären 🙂
    Det kostade 270 kr
    /mikael

  • anders_hoffman

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 18:02

    Jag skulle aldrig lämna in min 10000 kr bräda till nån turk (obs ej rasse el. nasse) som står i en trång illaluktande liten tobaksaffär?!! confused.gif

  • borje

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 18:08

    Även SJ har väl godstransport.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 18:52

    Att Posten skulle sända en bräda som minst väger 6Kg för 270 spänn, någon på den affären har gjort något fel. Nyttjade själv en ICA butik för att sända ett paket som vägde 425 gram det kostade 92.50 kr.
    Grattis!! Tur är väl det att någon kan tjäna på dom.
    //Mr Speedo smirk.gif

  • martin

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 19:22

    Jag brukar skicka med Fraktarna via Bussgods till sannerligen humana priser. De använder dock två olika prislistor så man får se upp lite. En för volym och en för vikt. Stora paket prissätts vanligen med volym, men snackar man lite får man priset efter vikt istället. Då blir det billigt, tex betalade jag senast 120 kr för att skicka en rejält inpackad 280-bräda+ett segel 50 mil och 70 spänn för en bom och två segel. Då ingår hemkörning fram till mottagarens dörr.

  • pajas

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 21:56

    ja men nu är det ju så det inte finns nån riktig post längre wink.gif

  • mikael

    Medlem
    14 maj, 2003 vid 15:52

    Det var på en “riktig” post som jag skickade brädan. Gå in på postens hemsida och kolla vad det kostar att skicka en surfingbräda, man kan skriva in vikt o mått mm och få priset. //mikael

  • styret

    Medlem
    15 maj, 2003 vid 10:46

    jg skulleåtersändmin bordbg till surfunique i dagarna och “posten” på ica ville ha 202 pistoler för det…

    1,8 kg INTE skrymmande. Dom fuckade upp det rejält måste jag säja. Skickade farsansbrosskivor på 8,6kg veckan innan för 70 spänn.

    lyckades lösa det till sisst iallafall.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.