Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasig bräda, laga själv?

  • Trasig bräda, laga själv?

    Publicerad av sajmon på 31 juli, 2007 vid 17:45

    De blåser tokbra o jag riggar 5.3an. Sticker ut o laddar på de småramperna som bildas.. hopp….o ett till….. laddar med fullfart och kickar av.. flyyyger (kändes så iallafall) .. men mitt i luften så kommer en sketagrov vindby o jag snurrar (ikrokad) all världens väg med grejjerna.. Slungas runt masten och smäller i huvudet med mitt nyligen läkta trumhinnespräckta öra platt mot vattnet o jag tänker… h–v-e också.. nu sprack väl skiten igen. Men det höll o jag bev glad för de. Mindre glad blev jag dock när jag såg nosen på brädan.
    Speedade fort in igen o satte mig o lipade typ.

    Nu är frågan om jag ska våga mig på att laga detta själv eller lämna in den till någon som har lite mer “feeling” för de här. Sprickorna verkar genomgående för bitarna rör sig upp o ner om jag drar i dem

    Jag gillar brädan skarpt! och vill inte förstöra den genom att laga helt galet.

    Hur mycket skulle en lagning för detta kosta? Har hört talas om en Janne Blidberg. Är de honom man hör av sig till om man befinner sig i Tjörnområdet. Känner inte jättegärna för att bila enda ner till varberg och lämna in hos Uffe. Men blir brädan som ny o håller för smällar så är väl även det ett alternativ.

    Surfs down! 🙁

    simpa svarade 16 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • simpa

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 21:48

    blir svårt att göra en snygg lagning själv med tanke på att det inte var så litet, klart värt att skicka iväg han ner till Uffe. Sen är det en fråga om pengar också, ifall det är värt att lägga ner pengar på den.. vad är de för bräda?

  • hstrom

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 22:35

    Simon simon simon…. Hur FAAN surfar du?? hehe

    Jäkla tråkigt med brädan!!
    Ring Blidberg!! Han är väldigt duktig!! Han bor i Kode!
    Slå mig en signal imorrn så kan du få numret om du inte hittat det på eniro eller nåt…

    /Jonas

  • sajmon

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 04:36

    Det är en Jp freestyle -05 Klart värd att reparera. Jag är föredetta småläning och nu mera snål tjörnbo så jag har ingen lust att punga ut för en ny bräda.

    Jag satsar hårt.. är det inte så man gör? Jag fjärtar ju inte runt som dig iallafall 😉 Jo men jag ska slå honom en pling. Hittade hans nr.

  • martin

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 06:21

    Jag skulle tippa på att det där kostar ungefär 2000kr att laga hos Uffe. Det är inga problem att laga det så att det blir funktionellt om man har lite vana av laminering. Det tar ett par dagar iom härdningar mellan lagren osv, men om du slipar ner lite runt skadan, injicerar lim och applicerar nytt kärnmaterial om det behövs, formar upp kärnan och sen lägger 3-4 lager fiber så kommer det att hålla bra förmodligen.

  • simpa

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 09:37

    @Frusciante 401778 wrote:

    Det är en Jp freestyle -05 Klart värd att reparera. Jag är föredetta småläning och nu mera snål tjörnbo så jag har ingen lust att punga ut för en ny bräda.

    Jag satsar hårt.. är det inte så man gör? Jag fjärtar ju inte runt som dig iallafall 😉 Jo men jag ska slå honom en pling. Hittade hans nr.

    Vill gärna se en bild på lagningen efteråt!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasig bräda, laga själv?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.