Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppgradering Surfzone.se

  • jester

    Medlem
    28 november, 2012 vid 15:19

    @dr Masse 703994 wrote:

    Ni som zoomar i mobilen – säkra på att ni har rätt mobila gränssnitt? Om inte, testa att logga ut och in igen.

    När jag kör Chrome + surfzone i mobilen så saknar jag inte Tapatalk alls, snarare skönt att slippa behöva använda en app.

    Svep längst till höger (behövs inte om du kör liggande skärm) och tryck på pilen för senaste inlägg.

    Vi har moderna apparater med hög upplösning, vilket innebär att vi väljer bort mobil-versionen. Eller ja, jag gör det iaf. Hade bara lilla knappen för första olästa varit större hade det funkat kalas!

  • dr-masse

    Medlem
    29 november, 2012 vid 07:50

    Ah. Själv har jag inledningsvis pendlat mellan bägge, men måste säga att den nya mobilversionen inte är dum alls när man gett den en chans.

    Så nu kör jag bara på den i mobben min (ifån 4 någe).

    Väljer man webbversionen i mobilen så får man kanske leva med att tokzooma en del för att klicka på vissa symboler… 🙂

  • jester

    Medlem
    29 november, 2012 vid 09:19

    Ah.. du kör på mini-skärm… 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    29 november, 2012 vid 12:50

    Jester, bara för att du kan ringa med din Galaxy Tab så ere inte en mobiltelefon. Bara så att du vet. 🙂

  • oaxen

    Medlem
    29 november, 2012 vid 14:48

    Hur ser det ut med funktionen “markera som läst”? Det är fortfarande bara de klistrade trådrubrikerna som “avfetas”. Går det fixa?

  • jester

    Medlem
    29 november, 2012 vid 14:56

    @dr Masse 704045 wrote:

    Jester, bara för att du kan ringa med din Galaxy Tab så ere inte en mobiltelefon. Bara så att du vet. 🙂

    🙂 Jag kör ju med liten skärm nu på min Galaxy S3. Hade en Note innan, och saknar den skärmstorleken något.

    Men även med mus är ju “knappen” för att gå till första nya inlägget gränsfall till liten. Trots 24″ skärm… Så den får gärna bli lite större och tydligare (om möjligt)

  • styret

    Medlem
    10 december, 2012 vid 20:32

    Jag kan inte få upp filmer från vimeo i helskärm från forumet.
    Windows 7 och firefox

  • oaxen

    Medlem
    11 december, 2012 vid 07:35

    Är det bara för mig som det inte funkar med “Markera som läst”-knapparna?
    Måste fortfarande uppdatera/byta sida för att rubrikerna ska “avfetas”.
    Mac + Firefox

  • challgren

    Medlem
    11 december, 2012 vid 12:44

    @Oåxen 704050 wrote:

    Hur ser det ut med funktionen “markera som läst”? Det är fortfarande bara de klistrade trådrubrikerna som “avfetas”. Går det fixa?

    Tittar på det…

  • jester

    Medlem
    11 december, 2012 vid 15:20

    Hmm.. Upptäckte just att wiki-länkarna försvunnit. Var hittar man dom?

  • challgren

    Medlem
    11 december, 2012 vid 19:29

    @styret 704524 wrote:

    Jag kan inte få upp filmer från vimeo i helskärm från forumet.
    Windows 7 och firefox

    Ska vara fixat nu!

  • bohm

    Medlem
    11 december, 2012 vid 19:44

    Kan man fixa så att man får länkarna till filmer på nåt smidigt sätt. Jag kör en hel del via Twonky Beam (Streaming till min TV med hjälp av min telefon). Alltså jag vill kunna bli länkad till Youtube eller Vimeo (eller vilken site den nu ligger på) Skulle funkat på surfzone också men twonky beam känner inte av att det finns en film inbäddad, därför måste jag gå till grundkällan. Gäller både framsidan och inbäddade filmer i inlägg.

  • challgren

    Medlem
    11 december, 2012 vid 20:07

    @bohm 704553 wrote:

    Kan man fixa så att man får länkarna till filmer på nåt smidigt sätt. Jag kör en hel del via Twonky Beam (Streaming till min TV med hjälp av min telefon). Alltså jag vill kunna bli länkad till Youtube eller Vimeo (eller vilken site den nu ligger på) Skulle funkat på surfzone också men twonky beam känner inte av att det finns en film inbäddad, därför måste jag gå till grundkällan. Gäller både framsidan och inbäddade filmer i inlägg.

    Högerklicka på Vimeo- eller Youtube-loggan i videon och välj “kopiera videourl”

  • bohm

    Medlem
    12 december, 2012 vid 08:21

    Jag använder inte datorn, utan min telefon. På youtube och vimeo finns alternativet “dela” och då får man fram webadressen, men det finns inte med när den är inbäddad på surfzone. Skulle det gå att få fram “dela”-knappen på filmerna?

  • challgren

    Medlem
    12 december, 2012 vid 09:41

    @bohm 704564 wrote:

    Jag använder inte datorn, utan min telefon. På youtube och vimeo finns alternativet “dela” och då får man fram webadressen, men det finns inte med när den är inbäddad på surfzone. Skulle det gå att få fram “dela”-knappen på filmerna?

    Jo, tryck på play och pausa sen videon. Då kommer dela-alternativet fram.

Sida 10 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppgradering Surfzone.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.