Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppgradering Surfzone.se

  • dude

    Medlem
    9 november, 2012 vid 09:12

    @Oåxen 702956 wrote:

    3. Varför är det viktigt att ha en visningsbredd som motsvarar en 12″-skärm. Man kan väl anta att majoriteten sitter på, säg, 17 tum eller bredare. Är det helt orimligt att de som sitter med små skärmar får scrolla lite?

    Vad vill du ska breddas? Varje rad text bör definitivt inte göras längre för då blir läsbarheten sämre. Det enda som jag tycker är sämre med att det inte är så brett är väl att bilder blir mindre när man lägger in dem i inlägg, men det vet jag inte hur det fungerar ändå.

  • oaxen

    Medlem
    9 november, 2012 vid 09:33

    Läsbarheten borde ändå kunna lösas på samma sätt som man löser det i en tidning. M a o tvåspalt alternativt trespalt. Eller låt texten ha en smalare bredd men bilder/filmer större.
    Nu sitter jag med en skärm där bara halva bredden är utan innehåll. Boards forum utnyttjar ju hela skärmbredden. Det försämrar läsbarheten något. Men vi kanske kan vara mer lagom och hamna halvvägs till Boards?

  • doc

    Medlem
    9 november, 2012 vid 09:39

    @Oåxen 702956 wrote:

    1. Kan man inte få en egen “Markera forumet som läst”-knapp istället för rullgardinsvarianten. Det är den enda av forumverktygen jag använder på daglig basis.
    2. Jag skulle vilja ha möjligeheten att få fram alla vindsurfingannonser i ett fönster. Eller har jag missat nåt? Antingen alla annonser inkl kite etc eller underrubrikerna var för sig.
    3. Varför är det viktigt att ha en visningsbredd som motsvarar en 12″-skärm. Man kan väl anta att majoriteten sitter på, säg, 17 tum eller bredare. Är det helt orimligt att de som sitter med små skärmar får scrolla lite?

    Nä, det ska man nog inte anta. Allt fler sitter på stor skärm på jobbet och platta hemma. Jag surfar mest från platta eller liten laptop eftersom frugan jobbar på stora skärmen t.ex.
    Men kanske ett alternativ att man fick välja upplösning? Går det?

  • oaxen

    Medlem
    9 november, 2012 vid 09:49

    Men, herre gud, du får väl säga ifrån!
    “Jag ska surfa på stora skärmen, det är viktigt! Du får jobba på plattan nu!!!”
    : )

  • stoorfaen

    Medlem
    9 november, 2012 vid 09:49

    Grymt! Skippa tapatalk tycker jag, det är ju 20 resor bättre nu!

  • styret

    Medlem
    9 november, 2012 vid 11:22

    Jag tror också att majoriteten av besökarna sitter på små skärmar. Iallafall hemma.
    Det säljs ju fler plattor än stationära datorer nuförtiden och laptopföräljningen omsätter väl runt 7 gånger mer än stationära marknaden.

    jag tycker allt jag normalt använder ser skitbra ut förutom att det är lite väl mycket luft mellan trådarna och att det är svårt att se om det finns något nytt i trådarna.

  • oscar

    Medlem
    9 november, 2012 vid 12:49

    Mkt svårt att se om det är nåt nytt i trådarna. Förut var det ju en klar färgskillnad i rubriken. Skitsmå ikoner till gå till senaste inlägg etc….

  • Aquario

    Medlem
    9 november, 2012 vid 14:25

    Det verkar som om frisökningen i forumet inte fungerar, får inga sökresultat vad jag än söker på.

    Det är kanske även läge för lite AJAX-magi med förslag på sökträffar efterhand som man skriver i sökrutan?

  • planing

    Medlem
    9 november, 2012 vid 19:01

    @Doc 702987 wrote:

    Men kanske ett alternativ att man fick välja upplösning? Går det?

    Jag tycker att det skulle vara jättefint om man kunde välja kolumnbredd på mittenkolumnen. Default kan vara som det är nu, men jag tror att jag hade valt nån cm till i bredd. Jag tycker däremot inte att det har med upplösning att göra, utan det är helt enkelt efter personligt tycke. I mitt fall så har jag en Macbook Air 11″, en bred och låg skärm. Visst, det blir lite mer svårläsligt om man har längre rader, men det är svårt att läsa om man inte får överblick i höjdled oxå.

    Denna layouten skalar väl fantastiskt bra om man väljer att öka bredden på mittenkolumnen? Vad är nackdelen med en konfigurerbar bredd på mittenkolumen?

    Mkt fin layout för övrigt! Trevligt med en uppgradering. Tack ska ni ha, gubbar!

  • johanvm

    Medlem
    9 november, 2012 vid 19:13

    Hej, fram tills nu har RSS Feeds funkat för mig på köp/sälj torget (Google Reader).
    Hur ska jag göra i fortsättningen?
    I övrigt ser det snyggt ut!
    /Johan

  • planing

    Medlem
    9 november, 2012 vid 19:23

    Jag försökte ladda upp en profilbild, men det funkade inte. Bilden är en jpg på 400×350 punkter, och storlek 49 kB. Det står bara nåt i stil med ‘Kunde inte ladda upp bild’, orsaken står inte.

  • Aquario

    Medlem
    10 november, 2012 vid 18:47

    Jag hade samma problem med både profilbild och avatar, men fick hjälp av administratörerna att ladda upp en första bild, efter det har det fungerat att byta bild. Det verkar som om det fungerar att byta bild om man redan har en.

  • steffo

    Medlem
    10 november, 2012 vid 22:19

    @Oscar 703005 wrote:

    Mkt svårt att se om det är nåt nytt i trådarna. Förut var det ju en klar färgskillnad i rubriken. Skitsmå ikoner till gå till senaste inlägg etc….

    Vi jobbar på att trådlistningen ska bli tydligare och kompaktare.

    Ang bredden så är denna som fungerar bäst just nu för omskalning till olika skärmbredder som paddor mm men ambitionen är att bredda.

  • _frippe_

    Medlem
    11 november, 2012 vid 22:39

    Jag saknar funktionen “gå till senaste olästa kommentar” på varje inlägg i mobilversionen. Jag tror det fanns där när ni precis bytt design. Annars tycker jag att nya mobilversionen är ett lyft!

    Edit: Hittade funktionen i en stor och tydlig ikon nu… den låg utanför skärmen bara (på en HTC One S)

  • maca

    Medlem
    12 november, 2012 vid 20:19

    Hur bifoga bilder numera, verkar inte ha behörighet?!?

Sida 5 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppgradering Surfzone.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.