Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är detta för skit "power balance"

  • doc

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 21:39

    Men slackline kräver eget engagemang och tid. Därför är många villiga att blunda för det uppenbart osannolika i hokuspokustexten.
    “egen research” 😀 den var bra. Jag hade gärna sett en länk till en sån artikel.

  • rasmus_w

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 06:52

    Gör som slusken i stället och häll i er lite rödtjut så kommer ni märka att balanssinnet påverkas.

  • rulltarta

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 10:59

    Tja, finns en show på youtube som heter “Scam School”. De har visat hur man luras med banden på ett trovärdigt sätt.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=XpLt0oUWfOk&feature=player_embedded”]‪Epic Power Band Scam! – Scam School‬‏ – YouTube[/ame]

    Helt klart värt att kolla:)

  • challgren

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 11:55

    T.o.m Power Balance har erkännt att det är en scam:
    http://news.discovery.com/human/power-balance-maker-admits-bands-are-worthless.html

  • wisco

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 13:01
    holma44;663287 wrote:
    Med risk för att låta som en trollpacka så fungerar detta armband bra. Det finns ett enkelt test att utföra med en direkt återkoppling på detta band.
    För den som vill testa är det bara stt åka till tex surfers.

    (Innan armbandet sätts på handleden) Låt en person stå bakom dig, personen som ska ta på sig armbandet står med en arm sträckt rakt ut och står på ett ben och blundar. Be kompisen bakom trycka ner handen. Krävs inte mycket kraft att få dig ur balans och trycka ner handen.

    Ta nu på armbandet och gör lika dant. garranterar att det kommer vara en stor skillnad.

    Återkopplingen är tydlig och där får ni själva ett direkt svar på funktionen innan ni köper det.

    Testa detta det kostar inte en krona:)
    MVH Holma

    Har testat (møtte en spanjorska som ægde ett och trodde starkt på det) funkade varken på mig eller flickvænnen, inte ens lite.
    Sjælvklart funkade det utmærkt på hon som ægde och trodde starkt på det.

  • v-thun

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 13:13

    Jaha, de här bevisar ju bara att det inte går att tro på mycket av det surfers skriver…synd

  • mikaels

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 14:47
    challgren;663368 wrote:

    Haha, pwned :grin:!

  • walle_gbg

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 17:26

    Fick ett armband av min systers spanska pojkvän (som är en grym surfare både med och utan Power balance) i vintras. Det ligger kvar i förpackningen. Någon intresserad? Bra pris kan erbjudas.

  • doc

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 17:50

    Vad betalar du?
    😉

  • jester

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 06:12
    v-thun;663376 wrote:
    Jaha, de här bevisar ju bara att det inte går att tro på mycket av det surfers skriver…synd

    Då kan du ju sluta tro på alla tillverkare i denna bransch… Dom senaste 30 åren har alla tillverkare hävdat att årets modell planar tidigare går snabbare, osv…

    Och i realiteten är det ibland tvärtom…

    Och placebo-effekten skall man inte skämta bort, hjälper den så är det ju inte fel.

  • doc

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 07:23

    Jo, det är fel. En ren bluffprodukt blir inte mindre bluff bara för att någon blir lurad och får en Placeboeffekt.
    Vi snackar om en produkt som någon hittat på från noll, utan någon avsikt att hjälpa folk med något annat än att lätta på plånboken.

    Nu ska jag sno några hologramklibbor från dotter och limma fast dom på mitt gamla mylarsegel. Sen ska ni få se på resonans och balansfrekvenser 😀
    Revolutionerande produkt! Unik!
    Säljes till högstbjudande.

  • glader

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 07:52
    Jester;663476 wrote:
    Då kan du ju sluta tro på alla tillverkare i denna bransch… Dom senaste 30 åren har alla tillverkare hävdat att årets modell planar tidigare går snabbare, osv…

    Och i realiteten är det ibland tvärtom…

    Och placebo-effekten skall man inte skämta bort, hjälper den så är det ju inte fel.

    Tror jag fattar ungefär hur du menar: att det görs en massa påståenden från höger och vänster som saknar vetenskapliga belägg. Och om jag “vet” att jag inte får spin-out med viss fena så kommer det att hjälpa mig. Så placebo kan vara viktigt.

    Å andra sidan ursäktar ju en bluff inte en annan och jag får nog hålla med skaran som tycker att en uppenbar bluffprodukt inte är positivt för varumärket.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är detta för skit "power balance"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.