Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing vad behövs mer än nytt segel?

Taggad: 

  • vad behövs mer än nytt segel?

    Publicerad av nissar på 7 november, 2009 vid 21:51

    Hej,

    Går och funderar på att köpa ett till segel till min formulabräda, har idag bara ett segel, Severne 11.7 från 08. Planen är att hitta ett fint begagnat från tidigast 07 och framåt, storlek 9,5 till 10.0m2. Nu kommer min fråga till er flersegelägare: Vad behöver jag mer? En passande mast har jag listat ut…. (inga 9,5-10 segel funkar väl med en severne 560mast?) Bom då? Funkar min HPL 245-315 bom till ett 9.5 segel? och även om den gör det är det värt att ha två bommar? (slippa trimma om sina hängselelinor, bomlängd mm). Och sista frågan, mastförlängare & mastfot behövs två?

    nissar svarade 14 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    7 november, 2009 vid 22:14

    Bommen funkar troligen, bomlängden för den storleken på segel ligger runt 250, lite kortare om uthalet fästs i underliket som på Rs Racing m.fl.

  • swe-496

    Medlem
    7 november, 2009 vid 23:56

    Hittar du ett bra komplett riggpaket så skulle jag köpa det. Skönt att ha en bom i reserv om inte annat. Sen som du själv säger så är det rätt skönt att slippa trimma om hängseletampar och uthalstampar. Mastförlängare behöver du bara två om du vill ha båda seglen riggade samtidigt, annars räcker det med en.
    Men samtidigt är det ju så att förlängare kan gå sönder de med så en i reserv är ju inte helt fel.

  • bronken

    Medlem
    8 november, 2009 vid 01:09

    Har ett 2008 KA 11.6 Formula med mast (Fiberspar 7000 550cm) till salu samt ett 2008 KA 9.8 Formla med mast Powerex 520) tilln salu.

    Hör av dig om detta är något som kan vara intressant. Säljer bägge eller ett vart för sig.

    / Uffe
    ujentler@gmail.com

  • nissar

    Medlem
    9 november, 2009 vid 20:02

    Tack för bra svar som nu resulterat i följande köpannons:

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/25952/cat/22

    /Bengt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing vad behövs mer än nytt segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.