Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vad funkar för snökite?

  • Vad funkar för snökite?

    Publicerad av jonty på 2 februari, 2009 vid 13:31

    Har en Takoon Nova 2 12kvm, funkar detta i snö? Vilka vindstyrkor gäller? Pendlar mellan 80-85 i vikt beroende på tid på dygnet:tongue:

    jonty svarade 15 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hammar

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 07:19

    Jag skulle säga att det fungerar fint.

    Jag har själv bara kört på snö en gång och använde då en 10a foil. Idag äger jag en 12a bow och ser inte att det ska vara några problem. Jag väger 78 ca.

    Det beror som vanligt på hur mycket det blåser men i normal vind helt ok. Blåser det 20+ knop så kanske jag skulle ta det försiktigt.

    /Hammar

  • jonty

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 08:10

    Sweet! Då är det bara vänta på att få ner kiten till Åre och hoppas man hittar likasinnade som vill dras med en grön på området=)

    Finns på 0702139245 om någon Åre-kitare skulle se det här inlägget

  • hammar

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 09:04

    Som jag nämnde i annan tråd så kommer jag till Åre 23-26/4. Ska bara köpa en bräda..hmm.

    Är du där då?

  • jonty

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 14:43

    Självklart, kommer hänga här i Åre till juni så hör bara av dej! Kajtat mycket eller? Själv har jag bara bodydragat i norrlands kalla havsvatten under sommaren:crazy: Känns som att det bör vara lättare på snö än vatten, svårt sjunka igenom… om man inte har 2 meter puder:grin:

  • hammar

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 20:40

    Jag har kajtat 1 vecka i Västindien, 1 vecka i frankrike och senast 2v (max varanan dag pga dålig vind) i Sydafrika. En halv dag i varberg också.

    Snö är sjukt mycket lättare än vatten, du kommer köra på en gång troligtvis.

    Jag ska dit med 11 slalomåkare, kanske hänger me dom nån dag men annars blir det snowkite. Tanken är att börja lugnt på sjön några timmar eller hela första dagen. Sen fjället nånstans 😛

  • jonty

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 21:59

    Låter toppen, fick just min kite levererad hit till Åre, sjukt peppad!!! Får bara be till gudarna om mera snö, just nu är det blank-is på Åresjön… Ska försöka ha koll på kajtandet och spotsen till i april så hör av dej då så får man ta en vända!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vad funkar för snökite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.