Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör man…

  • Vad gör man…

    Publicerad av Oregistrerad på 10 augusti, 2006 vid 15:37

    om man seglat på gammal sunkig 80tals plastbräda några timmar då och då genom åren och så har poletten plötsligt ramlat ner så man kan kryssa, starta från strand, börjar kunna hänga ordentligt i grejjerna. Känner ett sug att få komma ut mer och testa nyare prylar lära sig jippa ordentligt osv osv.
    Problemet är bara att jag har ingen bil och även om grejjerna jag tittade på i en butik idag har ju blivit betydligt mindre, utom då möjligtvis seglen, så är det ju inget man kuskar på tunnelbana/buss med?
    Morsan har ett landställe där jag tänkte hålla till i blidösund men vad jag förstod av folk på den lokala surfbutiken så ska man ta sig dit vinden blåser betydligt mer eller iaf där dit där det kan blåsa från flera olika håll i minst 6-7m/s.
    Stod i princip med pengarna i handen och så föll drömmen lite platt fall när det gick upp för mig och för försäljaren att jag inte har nån bil och kan ta mig till roliga åkspots.
    Kommer gråta en skvätt innan jag somnar ikväll.
    /Anders

    Oregistrerad svarade 17 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 15:50

    Det finns några surfklubbar i stockholm som erbjuder förvaringsmöjlighet: jbss (surf.to/jbss) i Jakobsberg, TWC (http://www.twc.nu) i tyresö, swk (http://www.swk.se) i erstaviken m.m. Då behöver man bara ta med sig våtdräkten ut när man ska surfa.

    Och visst blir det bättre surf om man har bil och kan åka till det bästa stället jämt, men det går att få hyfsad surf ändå. Viktigast tycker jag är att stället funkar hyfsat på sydvästliga vindar eftersom det tycks vara den vanligaste vindriktningen. Sen när det kommer en kanonprognos kan man alltid försöka tigga skjuts av nån ut till nåt bra ställe.

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 augusti, 2006 vid 21:01

    Ah, det borde man ju ha tänkt på… Nu blire nån form av fortsättningskurs i helgen så man får testa lite olika utrustning åxå så man slipper köpa nån sorts rosa bondgårdsdjur i en påse av tyg.
    Tack så hjärtligt för tipset. Jag drog med mig en kompis på kursen också som har bil då är det bara att hoppas att han blir lika biten som jag… muahahha
    //Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör man…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.