Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med konfen?

  • Vad hände med konfen?

    Publicerad av pedersen på 1 oktober, 2017 vid 22:11

    Tre inlägg ner i forumet och senast uppdateringen skede för tre dagar sedan.
    Förr var massor av trådar heta, nu är det bara Stockholm 2017 som det skrivs i (jag är från Halmstad, så inte så intressant för mig).
    Ännu värre är det på Kite-forumet.
    Är det bara de sociala plattformarna som gäller nuförtiden?
    Känns som forumet överlevt sig själv, trist.

    • Denna diskussion ändrades 6 år, 6 månader sedan av  pedersen.
    Surf4Life svarade 6 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • pete

    Medlem
    1 oktober, 2017 vid 23:39

    Det verkar som om det bara är köp&sälj som det är lite liv i. Håller med, trist…

  • irieman

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 12:18

    Ja, det där är jäkligt synd, Konfen är ju grym när många skriver. Hoppas folk kommer tillbaka hit.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 13:38

    Jag håller med om att det är trist. En sak är att många har väl, förutom FB-grupper, en Messenger-grupp där de kör aktuella lägesrapporter till varandra, men när det rör andra frågor än var man ska köra så fungerar ju Konfen bättre än FB. Lätt att hitta utifrån rubriker och överskådligt på ett helt annat sätt än på FB. I Snö- och Isforumet på Surfzone är det samma sak. I princip omöjligt att få igång några längre diskussioner.

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • fiskmat

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 19:02

    Det sägs ju att facebook mfl sociala media dödat de flesta communities men tittar man på till exempel happride.se (cykel) så verkar det vara full rulle (haha) där. Vindsurf för liten sport eller vad? Men det verkar ju vara lika många som håller på nu jämfört med för 15 år sedan då det var full aktivitet på surfzone. Eller snarare, det är väl samma människor som håller på nu som då. Alla har skaffat villa och familj mm och hinner inte med så mycket mer förutom själva brädaåkandet? Väl hemma från viken så är det natta kidsen som gäller, då hinns det inte med att skriva några rader om hur jäkla bra man var på vattnet.

    Vore ju kul om det kom igång igen här. Jag antar att man får börja med sig själv. Imorn tänkte jag vindsurfa Åsa yttre, tjo!

  • mrquality

    Medlem
    2 oktober, 2017 vid 19:31

    Snart kommer tillbaka jag att ställa min 1000tals frågor….ahahhaha. Jag håller med

  • sundheden

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 08:53

    Jag tror lite som @fiskmat skriver + att många är nog inte lika taggade längre + jag vet att en del bara läser här och deltar inte i diskussionerna, inget fel med det för det är deras val men ändock en förklaring.

    Somliga kanske tycker det är lite läskigt att skriva här inför okända läskiga surfgubbar. 😀 haha

    Jag har funderat på om man ska starta en presentations-tråd för det är säkert många man träffar när det vankas surf som egentligen heter Arne Svensson men på forumet heter “SurfSmurfen48” eller “MagicWaveRipperSuperUnicorn”, blir svårt att koppla då. 😀

    Personligen är jag aktiv på alla medier, här på Surfzone, FB och sms till surfers.

  • pedersen

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 10:09

    Jag är lite avundsjuk på Stockholmstråden. Folk här i Halmstad och västkusten verkar köra egna Facebook-trådar, men bara för sina närmsta surfpolare.
    Kitarna i Halmstad har en Surfses-tråd som verkar funka bra.
    Brukar spana på den när jag är osäker på vindförhållandena.
    Tidigare skrev westcoast-gubbarna mer, men det är mindre tjöt helt enkelt på konfen.

  • malibu

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 12:37

    Är ju en klassiker när man byter forum. Plötsligt blev det bökigt att logga in och så tappar man en hel drös användare som inte orkar lista ut hur det funkar 🙂

    Men, det är ju bara att skriva mer så löser det sig. Kan vara en svacka. Nu har ju vinden kommit och då finns det ju en del att snacka om!

  • pedersen

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 12:47

    Japp nu stänger kontoret 14m/s medelvind i Halmstad 🙂

  • Aquario

    Medlem
    3 oktober, 2017 vid 13:08

    Man kan ju alltid hänvisa till surfzone och fortsätta en intressant diskussion här. Det finns ju en köp och sälj grupp på FB som man tittar på ibland, men hittar jag något som jag är intresserad av att köpa ber jag säljaren lägga upp sin annons på Surfzone, annars blir det ingen affär:-). Det gäller helt enkelt att bojkotta FB och andra sociala medier, vägrar tillräckligt många att bidra till FB lär Surfzone behålla sin status som det bästa forumet för hängivna utövare av diverse vattensporter.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 09:45

    För egen del har jag svårt att hinna skriva så mkt numera (deltidsjobb och egen firma samt familj) och har inte riktigt vant mig vid nya plattformen. Men försöker svara på de ämnen (kompositer) som intresserar mig. Sen har jag även dragit mig lite för att skriva om diverse projekt eftersom det mesta nu är relaterat till firman och då blir det ju nån sorts reklam. Men om intresse finns och admin/reglerna tillåter det kan jag försöka göra lite byggtrådar igen

  • Surf4Life

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 16:54

    Någon som har koll på om det går att hitta “första olästa” meddelande i en tråd? Saknar den funktionen från gamla sidan mest. Eller om det går att sortera på senaste inlägg överst möjligen. Sjukt jobbigt att behöva scrolla ned och gissa vilken sida man inte läst 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med konfen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.