Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad innebär finanskrisen för vår sport?

  • stinger

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 09:35

    Ett tips till Konahatare är att lägga till t ex Kona-Jocke på sin ignorera-lista så slipper ni få för högt blodtryck av den anledningen iaf 😉

  • gnutten

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:16

    Hade varit intressant att se hur den här tråden utvecklats, om den hade lagts in av ett annat nickname. Jag kan inte hitta någon koppling till Kona mer än att det är Joachim som startat tråden.

    Han får väl skaffa två inloggningar; en för att kunna skapa trådar där han vill ha mer (eller mindre) vettiga saksynpunkter och ett inlog där övrigt gnäll kan diskuteras.

    Iofs nu gjorde jag precis samma sak själv 😮

  • jester

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:29
    Surfjohan;508282 wrote:
    Mindre extrema grejer? HAHAHAHAHAHA! Din jävla tönt.. kan ingen banna dig på det här forumet nån gång? Mindre kona då menar du? För dom är ju fan ultraextrema om nåt.. och du är väl troligen högerextrem med tanke på din marknadsföringsstil..

    GFYS!

    Hade jag varit admin så hade du rykt direkt för detta inlägg.

    Sällar mig till skaran som är mer trött på alla anti-kona inlägg.

  • niklas-g

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:32

    Jag gillar kona! Det är det grymt bra kompliment när det är för lite vind för att va ute på den lilla brädan. Jag gillar att vindsurfa och blir glad varje gång jag gör det, det sker oftare när man kan dra ut o glida på konan. Dessutom är tävlingarna avslappnade o roliga. Om kona får in folk i vindsurfing världen kommer det mer folk som kör freestyle o wave oxå. Det gör att man får mer kompisar på vattnet. Hoppas inte det går illa för vindsurfingen pga finnanskrisen.

    // Niklas

  • tomasn

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 12:05

    @Niklas.G 508442 wrote:

    Jag gillar kona! Det är det grymt bra kompliment när det är för lite vind för att va ute på den lilla brädan. Jag gillar att vindsurfa och blir glad varje gång jag gör det, det sker oftare när man kan dra ut o glida på konan. Dessutom är tävlingarna avslappnade o roliga. Om kona får in folk i vindsurfing världen kommer det mer folk som kör freestyle o wave oxå. Det gör att man får mer kompisar på vattnet. Hoppas inte det går illa för vindsurfingen pga finnanskrisen.

    // Niklas

    Hmm, hur kan det gå “illa” för vindsurfingen. Även om sporten dödförklaras kan jag väl ge mig ut o surfa för det?

  • imported_macts

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 12:51

    @TomasN 508460 wrote:

    Hmm, hur kan det gå “illa” för vindsurfingen. Även om sporten dödförklaras kan jag väl ge mig ut o surfa för det?

    Jo, så länge dina grejjer är hela, men om sporten “dödförklaras” så är ju risken att det inte finns surfaffärer kvar så man inte kan köpa nytt…men så långt ska det väl inte behöva gå.

  • rasmus_w

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:12

    Förutom att ju mer brädor som säljs desto billigare blir de troligen.

    För 15 år sen fanns det dessutom mycket folk som drog ut i sin lokala vik när det blåste bra. Numer är de vikarna tomma på surfare, det lilla fåtal som fortfarande kör sticker till nåt känt ställe, typ Haga Park eller Torö eller så eftersom det är rätt trist att segla ensam.

  • jeppo_f

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:38

    Visst är det kul att ha sällskap på vattnet, men det är väl inte riktigt så att alla som är i tex Gislöv en bra dag har åkt dit för sällskapets skull.

    I somras är första gången jag har upplevt tex Lejjet som för crowded. Och det är ändå ett ställe som sväljer mycket folk. Så om den så kallade finanskrisen gör att det är färre folk på spotsen nästa vår är jag bara tacksam. Fram till dess skrämmer nog kylan bort tillräckligt många.

    Bäst skulle ju naturligtvis vara om regeringen försökte rädda läget genom att punktbeskatta drakar och shorts med insydda selar, men sån tur har man nog tyvärr inte. 🙂

    /j

  • konapastorn

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:56
    simpa;508312 wrote:
    Faaaaan vad tröttsamt det är med det här jäävla kona köret.
    snarare.

    Nu tar vi och håller varandra i händerna och sjunger “We shall overcome”

    (Är ej Konaägare men funderar faktiskt på att slå till på en beggad)

  • niklas-g

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 16:39

    Gör det !!

  • niklas-g

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 16:40
    konapastorn;508500 wrote:
    Nu tar vi och håller varandra i händerna och sjunger “We shall overcome”

    (Är ej Konaägare men funderar faktiskt på att slå till på en beggad)

    GÖR DET!!

  • hollister

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 19:00
    stinger;507377 wrote:
    Jo så är det, de är som gnuer eller lämlar allihop. Alla springer åt samma håll oavsett om det är rätt ut i havet eller i gapet på ett gäng hungriga krokodiler.

    Håller med!! Ena dan är det största krisen sen Wall Street kraschade på 20-talet och nästa dag har börsen gått upp rekordmycket………….Det är analytikernas fel alltihop. 😡

    Men det är tur att inte finanskrisen påverkar vindarna……….:wink:

  • joachim_larsson

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 08:55

    Faktum är att finanskrisen just nu gör att inköpspriset på brädor från fabrikerna är rekordhöga, de flesta sätter sina priser i EURO eller dollar.

    En annan sak som är att däremot priset på olja har gått ner vilket om det fortsätter göra är att matrialpriserna på plast går ner och gör brädorna billigare.

    Troligt är att någon av tillverkare eller varumärkena drabbas och kanske faller ihop, kankse då framförallt varumärken som ägs av riskkapitalister som inte kan fixa finasiering

    Fy va tråkig information…..fuck finanskrisen..ut och surfa….

    //Joachim

  • bjornen

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 09:17

    @hollister 508763 wrote:

    Men det är tur att inte finanskrisen påverkar vindarna……….:wink:

    Kan nog påverka en del tyvärr.
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=840505

    //Björn

  • hollister

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 19:12
    Bjornen;508854 wrote:
    Kan nog påverka en del tyvärr.
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=840505

    //Björn

    Då kan vi skylla dåligt vindsurfingväder på finansanalytikerna också! 😉

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad innebär finanskrisen för vår sport?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.