Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågor mellan Varberg & Götet?

  • Vågor mellan Varberg & Götet?

    Publicerad av supergleiter på 24 augusti, 2007 vid 14:11

    Verkar som vinden passerar något norr om Apel på lördag.
    Funkar det att köra vågor vid Åsa alternativt Onsalahalvön? och vilket är bäst? var parkerar man?

    hakuna svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • andreas-f

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 16:23

    För länge sen cirkulerade det rykten här på konfen om vågor vid Ringhals (båtfjorden?) men jag vet inte exakt var eller hur bra det är. Det kanske ligger ett maffigt secret där… Eller också är det helt kass, kanske mer troligt.

  • ola-h

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 17:47

    Åsa (stenudden) funkar inge vidare om det är rak väst och inte vrider från sv. Fast med nuvarande prognos kan nog Åsa funka om det bara blir tillräckligt med vind för att generera vågor. För små vågor i Åsa är ofta lika med stenätning.

  • ola_p

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 17:49

    @Ola H. 408328 wrote:

    För små vågor i Åsa är ofta lika med stenätning.

    Segla upp på sten e gött. 😀 Gör lite sköna jack i brädan.

  • jonatan

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 19:49

    @Ola H. 408328 wrote:

    Åsa (stenudden) funkar inge vidare om det är rak väst och inte vrider från sv. Fast med nuvarande prognos kan nog Åsa funka om det bara blir tillräckligt med vind för att generera vågor. För små vågor i Åsa är ofta lika med stenätning.

    Tur man har lånat bräda då? 😉

    Jag sticker nog om det är uppåt på mätaren imorgon..

  • supergleiter

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 21:00

    låter som bad news :confused2:
    inget på onsalahalvön då antar jag?

    Får väl hoppas på att apel blir bra ändå…

  • hakuna

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 15:52

    @Andreas F 408308 wrote:

    För länge sen cirkulerade det rykten här på konfen om vågor vid Ringhals (båtfjorden?) men jag vet inte exakt var eller hur bra det är. Det kanske ligger ett maffigt secret där… Eller också är det helt kass, kanske mer troligt.

    Jag tror det är badplatsen vid Bua, har kollegor och andra som sa att de körde där i början av 90. Jag har för mig att bottentopografin har ändrats så att det inte blir så bra våg där längre.
    Jag körde där en gång i typ maj och det var speciellt att trilla i på motsatta sidan och det var 25 grader i vattnet.
    http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=bua&PlaceId=2839905

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågor mellan Varberg & Götet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.