Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågorna på västkusten under stormen Urd

  • Vågorna på västkusten under stormen Urd

    Publicerad av hakuna på 2 januari, 2017 vid 11:05

    I Apelviken på morgonen den 27 december så var det perfekt sideshore vind, men vågorna var väldans mesiga tyckte jag. Låga och dåligt med fart i dom. Var det pga de höga vattenståndet tro?

    Hur var vågorna i Ringenäs?

    hakuna svarade 7 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mag

    Medlem
    2 januari, 2017 vid 13:10

    Ja, det ovanligt höga vattenståndet påverkade alla västkustspots. 120cm kring Halmstad på morgonen, som mest på natten var det 175 cm högre än normalt!
    Mycket vatten som strömmade i olika riktningar. Och när vinden avtog drar sig vattnet ut och bromsar vågorna. Sen var det nästan rakt nord på morgonen, 320-330 grader typ vilket inte bygger så bra. Sen dessutom att vinden vred hela kvällen och natten, det byggde inte vågorna från en och samma riktning någon längre tid. Men det fanns spots som funkade. .. .

  • xhib

    Medlem
    2 januari, 2017 vid 13:36

    Så här såg det ut i Vilshärad 9.30 på morgonen. I Ringenäs var det så gott som helt platt.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    2 januari, 2017 vid 13:43

    Var liknande i nv-Skåne tidigt på morgonen den 27e. Högt vatten och mkt vatten i omlopp, men när väl vattnet gick ner lite vid 9-10 tiden blev det bättre. Fast det var nog lite bättre size överlag än längre uppåt. Velade in i det sista var man skulle köra.

  • hakuna

    Medlem
    2 januari, 2017 vid 14:54

    Aldrig får man vara nöjd…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    2 januari, 2017 vid 17:05

    @hakuna 742651 wrote:

    Aldrig får man vara nöjd…

    Tvärt om, länge sen jag var så nöjd med en surfdag!

  • hakuna

    Medlem
    2 januari, 2017 vid 17:08

    @Bjorn Daniels 742653 wrote:

    Tvärt om, länge sen jag var så nöjd med en surfdag!

    Jo, jag skrev fel. Det var bra, men det kan alltid bli bättre!

    När ska vi skotta undan Danmark?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 15:11

    @hakuna 742654 wrote:

    När ska vi skotta undan Danmark?

    Var ska då svenskarna hämta öl?

  • hakuna

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 15:35

    @Bjorn Daniels 742663 wrote:

    Var ska då svenskarna hämta öl?

    Rådanäs

  • stefan_gbg

    Medlem
    4 januari, 2017 vid 09:12

    @hakuna 742654 wrote:

    Jo, jag skrev fel. Det var bra, men det kan alltid bli bättre!

    När ska vi skotta undan Danmark?

    Jag hoppas på en solid miljöförstöring med höjd global temperatur och höjda vatten nivåer och mer kraftiga lågtryck. Jag fattar inte problemet. Danmark som ett bra rev till västkusten, slippa huva och handskar och fler vinddagar.:laugh:

  • jlhp

    Medlem
    5 januari, 2017 vid 11:36

    @stefan_gbg 742674 wrote:

    Jag hoppas på en solid miljöförstöring med höjd global temperatur och höjda vatten nivåer och mer kraftiga lågtryck. Jag fattar inte problemet. Danmark som ett bra rev till västkusten, slippa huva och handskar och fler vinddagar.:laugh:

    Instämmer helt, så därför ger jag snart mitt bidrag genom att flyga till Kapstaden. Om jag flyger dit tillräckligt många gånger kanske jag slipper lägga pengar på resor sen… 😉

  • hakuna

    Medlem
    5 januari, 2017 vid 12:09

    Det är lite långt att köra över till Danmark, även om det är ett rev…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågorna på västkusten under stormen Urd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.