Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Välja redigeringsprogram?

  • jr555se

    Medlem
    10 mars, 2012 vid 21:38

    antar att du fortfarande kör trial eller ngt på pinnacle?
    Jag upptäckte efter att ha köpt(vilket man var tvungen att göra för att få mp4 stöd som slutprodukt i pinnacle 14) att man kan bara jobba med de format som stöds ja det är ju ganska logiskt..(kolla project preferences) då pinnacle 15 kanske stödjer det nu(tror dock inte det) men GoPron kan leverera 720 60p och det funkade inge vidare, inte heller 50p så om du ska köra slowmo och filmar med GoPro. Titta på ngt annat!!
    förresten såg jag att GoPro har en egen simplifierad editeringsmjukvara som e gratis 😉

    sitter nu och kollar på vad som blir nästa program. Sony väger tungt iom de extra fps stöden, men är slowmo schysst i det? (vegas)

    -johan

  • cortex

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 09:20

    Hänt något nytt här? Jag behöver också ett nytt redigeringsprog till PC.

    Vilka finns det på marknaden som:

    * Har 64-bits stöd

    * Någorlunda billigt

    * Någorlunda lättanvänt

    * Stödjer alla format som GoPro’n kan hosta ur sig + iPhone-kamerans format

    Jag testade Cyberlink Power Director 10 igår och det funkade väl hyfsat att redigera i etc… men när jag skulle rendra film så buggade skiten ur 8 gånger av 10 och gnällde på att den saknade codecs. Inte helt optimalt. 🙁

    Så, tips mottages tacksamt.

    /Kaj

  • johankastfall

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 14:49

    Jag kör Lightworks, bara Windows än så länge.

    32-bit, men ett bra grafikkort är viktigare än 64-bit när det gäller Lightworks.

    Billigt; $60 / år med vettiga codecs, GRATIS om du konverterar filmerna utanför.
    Tips, konvertera filmerna till Cineform först mha GoPro studio. Cineform är snällt att klippa i och stöds som direktimport i LW.

    Lättanvänt.. nja.. men det duger åt Hollywood, det duger åt mig och har bra dokumentation.

    Bara att ladda ner och prova. http://www.lwks.com/

    (Cool production credit: http://www.lwks.com/index.php?option=com_content&view=article&id=15&Itemid=176 )

  • cortex

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 15:22

    Hmm, verkar coolt… men det där med YRC känns inte helt stabilt. Så i så fall får det bli att konvertera i GoPro Studio först.

    Ska nog ladda hem och testa.

    /Kaj

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Välja redigeringsprogram?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.