Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var är det isfritt i stockholmstrakten just nu?

  • Var är det isfritt i stockholmstrakten just nu?

    Publicerad av rasmus_w på 6 februari, 2005 vid 22:54

    Torö verkar vara det. Hur är det i övrigt? Görväln är ju frusen. Fituna? Näsbypark? Björkvik?

    mickez svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • argulander

    Medlem
    7 februari, 2005 vid 00:32

    Så vitt jag vet är allt saltvatten av något värde för vindsurfing ännu öppet, det torde gälla Torö, Fituna, Björkvik, Näsby Park mfl ställen. Mälaren och alla småsjöar är dock frusna. Rekommenderar dock att använda delar av sin vindsurfing utrustning för att segla på den nu helt superba isen på delar av Mälaren eller Hjälmaren. Man kan använda segel och rigg till en Isabellajakt, eller använda riggen till en vindsurfingsläde, man kan också använda bara riggen kompletterad med en rostfri soppslev i botten + skridskor. Det är klart att det inte är vindsurfing, men ganska kul ändå och en viss träning i väntan på isfritt och några plusgrader.

    MVH Klas

  • anders_hoffman

    Medlem
    7 februari, 2005 vid 15:20

    Värtan är isfri! Eller var det igår när jag åkte över lidingöbron iaf. vet inte om nattens/dagens minusgrader har ställt till det..

  • mickez

    Medlem
    7 februari, 2005 vid 15:21

    Var ett tag sen jag var förbi värtan. men det kan nog ligga is i vikar och sånt där! Torö är fritt och för en vecka sen när jag var ute på ekerö o surfa låg det ingen is!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var är det isfritt i stockholmstrakten just nu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.