Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var försiktiga med era ögon!

  • johnk

    Medlem
    5 september, 2012 vid 15:19

    Så det är surfet som sabbat min syn? Och jag som trodde det var min rockstjärne-livsstil.
    För ca 3 år sen bytte jag från linser med 96-99% UV-blockering (ACUVUE OASYS) eftersom de blev för torra framför datorskärmen på jobbet, till ett en typ som inte har det (biofinity som är sjuukt bekväma).
    Under dessa år blev det måånga timmar guppande i line-upen (och utomhus generellt) i San Diego där solen alltid skiner. Det fanns inga linser jag kunde använda på jobbet som även hade UV-skydd. De där one-size “waveshields” (http://www.maximumeyewear.com/productfolder/water-glasses/water-glasses/watersports.html) passar inte min breda näs-rygg så de gick inte att vågsurfa med (blockerade synen eftersom de satt för långt ut och föll av vid duck-dive), så det blev att jag körde utan.

    Nu har jag värdelöst “mörkerseende”, stora “blinda fläckar” där saker “suddas ut”, sådana där “svarta linjer/band/fält”, dåligt periferi-seende och djupseende. Kan bara fokusera på ett ord i taget när jag läser typ. Sammanfattningsvis är synen ganska bajs. Kontorsjobb har sitt pris…

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var försiktiga med era ögon!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.