Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Var och hur bor man på Gran Canaria?

  • Var och hur bor man på Gran Canaria?

    Publicerad av mattap på 4 mars, 2006 vid 12:29

    Tjenare!

    Jag å tjejen tänkte ta en flygstol till GC nu om 2 veckor, men hur gör man med boende?

    Var ska man bo och finns det nå bra länkar eller nån som har tips på billigt bra boende i närheten till bra surf?

    jeppepeppe svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • donpedro

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 14:26

    Du kan hyra rum på internationella vindsurfing centret i pozo, väldigt nära till vattnet cirka 5 meter och inte så dyrt heller vad jag minns, blir billigare om man bor länge http://www.pozo-ciw.com/es/windsurf/index.htm

  • mattap

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 16:24

    ok, tackar, men jag vet inte on min sambo uppskattar hostel så där jättemkt. Finns det nåt annat bra alt?

    Och är det Pozo man ska till? verkar va rätt många som åker till Bahia Feliz? Hur är det? och hur ligger det till med boende där?

    Jag är ingen höjdare på vågsurfing direkt, är Pozo brutalt? Finns det plattvatten där åxå?

  • donpedro

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 17:39

    Pozo e inte allt för brutalt men det är ett litet shore break som kan va lite jobbigt i början. Plattvatten nja, de e väl inge vidare plattvatten ställen i pozo direkt.

    Bahia feliz e ju trvligt om du ska åka med frugan. Svensk liten turist fälla, finns massor hotell där, och både mistral och dunkerbäck har sina vindsurfing center där. Vindsurfingförhållandena e ju inte dom roligaste helt klart, med byig vind och shoppigt vatten, kan va kvivigt att ta sig ut till den riktiga vinden eftersom en bergskant skuggar vinden lite grann. Boende kan du hitta på diverse hotell där i bahia feliz de största e nog orquida tror jag fritidsresors charter hotell, Finns både fina och mindre fina hotell i närheten. Kan tippsa om Las Pitas apartments, trevliga lägenheter inte tipp topp men sjysst med en liten gräsäng precis utan för balkongen. och 20 meter till vattnet. Varning dock om du ska åka med frugan det e ju inga vita sandstränder att ligga på direkt utan lika stenigt som i pozo.

  • donpedro

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 17:41

    Trevligt att ligga på ett badlakan å sola på den här stranden? Bahia feliz vid klubb mistral centret.

  • mattap

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 19:42

    Bugar å bockar för svaren, men resorna tog slut, så det fick bli Lanzarote istället 🙂

    Nån som vet om det finns nåt vettigt surf där? och hur långt från Puorto del carmen det ligger? Eller finns det tom kanske surfmöjligheter där?

  • rasmus_w

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 00:48

    Den där stranden i Bahia Feliz verkar ha ändrat skepnad hur många gånger som helst. Första gången jag var där bestod den av kolsvart lavasand plus ett bälte med apvassa stenar precis i shorebreaket. Andra gången var båe stenarna och shorebreaket borta. Nu är de alltså överallt.

  • jeppepeppe

    Medlem
    9 mars, 2006 vid 17:47
    MattaP wrote:
    Bugar å bockar för svaren, men resorna tog slut, så det fick bli Lanzarote istället 🙂

    Nån som vet om det finns nåt vettigt surf där? och hur långt från Puorto del carmen det ligger? Eller finns det tom kanske surfmöjligheter där?

    Bodde i Puerto del Carmen för några år sedan, har för mig att det finns en spot precis vid flygplatsen. Dessutom finns det någon spot med uthyrning m.m. på östra sidan, kommer inte ihåg vad det heter, men det är poppis hos tyskarna :). Det finns även vågsurfing på norra sidan, tror att det heter Famara. Har man egna prylar borde det gå att köra där också! Det var inga tokstora vågor när vi var där, så det borde fungera bra! Såg i senaste numret av Windsurf att det finns någon värstingspot på ön också, kommer tyvärr inte ihåg var!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Var och hur bor man på Gran Canaria?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.