Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var seglar man på Nordligt?

  • Var seglar man på Nordligt?

    Publicerad av newold_surfer på 3 maj, 2005 vid 08:56

    Var seglar man bra på nordlig vind i området Södra GBG – Frillesås.

    Har tidigare kört i Vallda Sandö, men det är ju inte riktigt optimalt…

    Föresten, kan man inte sätt ihop en spotlista som man kan sortera efter vindriktning.. 🙂 bra idé va, men undrar vem som känner sif manad på uppgiften!

    jogo svarade 19 år sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 09:06

    På nord funkar 1: Gottskär 2: Stråvallastrand
    Av nån anledning har Stråvallastrand inte riktigt blivit upptäckt av surfarna!?? Bra parkering nära vattnet, bra riggytor. sandstrand, öppet mot sydväst och nordväst till nord.
    Surfat en gång på nordlig kuling var riktigt bra!

    /Jan

  • callekuling

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 09:11
  • piotr

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 09:12

    Det finns redan en grym spotguide på ytspänning som du kan välja både region och vindriktning. Sedan är det väl inte säkert att alla spot finns med där..
    Peder

  • newold_surfer

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 09:22

    Satan va bra… can man inte få lite Cred för att man ändå tänkte tanken i alla fall…

    Jo gottskär är ju hemmahamnen, men blir choppigt å byigt på nord tycker jag. I sådana fall är ju det stråt vassare strax norr om gottskär ni som känner till det…

  • hakuna

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 09:54

    Svar till:


    På nord funkar 1: Gottskär 2: Stråvallastrand
    Av nån anledning har Stråvallastrand inte riktigt blivit upptäckt av surfarna!?? Bra parkering nära vattnet, bra riggytor. sandstrand, öppet mot sydväst och nordväst till nord.
    Surfat en gång på nordlig kuling var riktigt bra!/Jan

    [/ QUOTE ]

    Är det Stråvalla strand som är söder om Frillesås?
    http://www.gulasidorna.se/query?what=map&mop=zo&streetname=frilles%E5s&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=6%3B1280821%3B6359008%3B1%3B1279491%3B6360275%3B1282151%3B6357742%3B&mapcomp=%3B%3B%3BFrilles%E5s%3B%3B%3B%3BKungsbacka+kommun%3B%3B%3B%3B%3B1281635.0%3B6360159.0%3B0%3B0&search_word=&where=&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&symbols=&ax=&pis=

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 11:57

    Ja det stämmer! Sallebacke funkar bra att gå i med!
    Går man i vid Sallebacke på sydväst seglar man rätt ut mot rätt stora dyningar (top secret)
    Går du in från stranden på nord seglar man rätt över till ön med bra freestyle vågor.

    /Jan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 12:01

    Strax norr om Gottskär!? menar du den lille hamnen norr om badstället med hopptornet?

  • drakglenn

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 12:33

    Svar till:


    Ja det stämmer! Sallebacke funkar bra att gå i med!
    Går man i vid Sallebacke på sydväst seglar man rätt ut mot rätt stora dyningar (top secret)
    Går du in från stranden på nord seglar man rätt över till ön med bra freestyle vågor.

    /Jan.

    [/ QUOTE ]

    Funderade på om jag skulle nämna Sallebacka men nu när det kom upp kan jag bara säga att det är mitt första val på Nordliga vindar “söder om göteborg”, Dock inte fått tillfälle att testa det på nord eftersom Sillvik är mitt första val “norr om Göteborg” = närmre smirk.gif.

    Vi var en gång i Sallebacka på sydväst 4.0 vind och stället levererade stora långa jämna dyningar att hoppa på, dock i sedvanlig Onshore, tyvärr faller stället på sydväst eftersom Varberg ligger runt hörnet….

    //Glenn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 13:06

    Om vi ändå är inne på Göteborgs södra skärgård undrar jag om nån har seglat Lerkil på nordväst? Har kollat upp stället ser ju riktigt bra ut om det skulle vara N/V kuling typ!
    Dock lite jobbigt att gå i tror jag!

  • jogo

    Medlem
    3 maj, 2005 vid 13:21

    Har du funderat på att gå i på badplatsen (Lerkil) istället? Riggning sker i lä på gräsmatta, du kan parkera alldeles bredvid och sen går man i på finaste sand. Dock så är det rätt trixigt att ta sig ut då det både är långgrunt och en rätt smal vik. Har bara kört där några gånger (på polyetylen tiden) och då var det helt okej…
    /Jonas

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var seglar man på Nordligt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.