Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

  • Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

    Publicerad av andersbq på 14 december, 2007 vid 08:53

    Nu när det börjar gnällas om att slutet är nära och det är idétorka på konfen, kommer ett ämne som jag tycker är intressant. Själv har jag flyttat från Trollhättan till norra Halland för att få närmare till bra vatten men ändå nära till intressanta jobb. Våndas själv ibland varför jag inte tar hela steget och flyttar i Australien… Så jag kan också rösta. Varsegod och förklara er!

    koa svarade 16 år, 4 månader sedan 43 Medlemmar · 68 Svar
  • 68 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    14 december, 2007 vid 09:02

    Jag fyllde i samtliga utom de två sista. Säger väl allt, ah!

  • diil

    Medlem
    14 december, 2007 vid 09:14

    Hmm, kryssade i några alternativ som stämmer hyffsat, men ska sanningen fram har jag ingen ursäkt för att inte flytta… Klart jag har lite lån, men kan ha lån och jobba någon annanstans lika väl som där jag är nu. Och tjejen kan också tänka sig att flytta, i alla fall snart. Och mer kan man ju alltid surfa!!

    “Svag i sinnet” borde vara ett alternativ i listan…

  • tim-eriksson

    Medlem
    14 december, 2007 vid 09:28

    Vad hände med alternativet “pluggar” Alla här är in 30 + och har hus/fru..

  • andersbq

    Medlem
    14 december, 2007 vid 09:34

    @Tim.Eriksson 433973 wrote:

    Vad hände med alternativet “pluggar” Alla här är in 30 + och har hus/fru..

    Relevant kommentar, den tänkte jag på, men så tänkte jag; man väljer ju faktiskt studieort, det är ju otroligt få utbildningar som bara finns i norrut.

    Men visst, jag glömde högstadiegänget, kan någon snäll moderator lägga till.
    “Jag går fortfarande i skolan och/eller bor hemma”
    😉

  • surfslusken

    Medlem
    14 december, 2007 vid 10:33

    Va tragiskt o se att de som folk prioriterar högst är jobb o pengar!!! Inte nog me att de går före surfet, de är tydligen viktigare än familj o vänner oxå?? Va e de här för samhälle???

  • fastforward

    Medlem
    14 december, 2007 vid 10:46

    Fyllde bara i den översta rutan… Sporadiska förhandlingar och övertalningsförsök sker ibland men det ser rätt kört ut.

    Funderade lite på vänner-alternativet men så länge man inte flyttar utomlands så är det inget som hindrar att man åker över och hälsar på över en helg ibland.

  • borje

    Medlem
    14 december, 2007 vid 11:25

    Nu är det ju inte jag som är för kär i min släkt och mina vänner utan frugan! Och att bli särbo föll inte i god jord hemma!

  • mexi_

    Medlem
    14 december, 2007 vid 11:36

    Jag har ett par leads i Sydafrika / Cape Town, om allt går i lås med skola och jobb så flyttar jag ner ett år eller mer till hösten. Det är klart svårare med fru och 3 barn än när man var själv, men det borde gå att få ihop….. Kan inte fylla i något för stunden, skulle vara “dålig timing för tillfället” kanske

  • oscar

    Medlem
    14 december, 2007 vid 12:52

    Saknar alternativet “har ingen bra ursäkt”

  • stinger

    Medlem
    14 december, 2007 vid 13:09

    He he vi i Linköping har väl den perfekta anledningen att bo kvar:
    Lika långt till båda kusterna är ju perfekt 😀

  • joth

    Medlem
    14 december, 2007 vid 13:31

    Bor 6km från Habo Ljung och behöver inte vara närmare vattnet än så. Är nöjd med de surfdagar jag får hemma i svedala. Från april till november duger bra. Annars får man ju flytta utomlands och det är inte aktuellt…

  • peppem

    Medlem
    14 december, 2007 vid 15:27

    bretagne eller västkusten sverige slutet nästa år så jag struntar i att kryssa i och hoppas för allt jag är värd att jag inte är stockholms surfare jan 2009. Men torö regerar trots det….bara allt för sällan!

  • surfslusken

    Medlem
    14 december, 2007 vid 15:28

    Bortförklaringarna haglar, den ena sämre än den andra. Släpp sargen o kom in i den underbara matchen som livet är! De finns så mkt annat än pengar, jobb, falsk trygghet o konsumtion!

    LYCKLIGA MÄNNISKOR KONSUMERAR INTE!!!!

  • rasmus_w

    Medlem
    14 december, 2007 vid 15:52

    Om det hade funnits en stor stad på västkusten så hade jag kanske flyttat dit.

  • gnutten

    Medlem
    14 december, 2007 vid 16:12

    @surfslusken 434021 wrote:

    LYCKLIGA MÄNNISKOR KONSUMERAR INTE!!!!

    Så endast de surfare som glider runt en 80-talspråm de hittat bakom en bod hos grannen är lyckliga??? Iofs är man helsponsrad kan det väl inte räknas som konsumtion heller.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.