Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

  • el_duderino

    Medlem
    14 december, 2007 vid 17:03

    Där jag bor är det surfbart året runt!

    Skåne rules!!!

  • snaffe

    Medlem
    14 december, 2007 vid 17:13

    Ja men lite mörkt. Sätt upp belysning i Habo! Det hade varit nåt att bita i för LBWS. Klang, släpp det här med cement och asfalt som du funderat på. Tänk belysning 🙂

  • styret

    Medlem
    14 december, 2007 vid 17:17

    tjaaaa… har inte behövt, bor visserligen för tillfället i malmö men har ändå inte vart surfbar i höst. två veckor till sen lite resande och sen är jag tillbaka på ön. och därifrån behöver man inte flytta för att få surfa.

  • dala-lama

    Medlem
    14 december, 2007 vid 17:25

    Jag röstade på det översta alternativet med min fru hängandes över axeln.
    Hon försökte även få in alternativ två men när jag fågade barnen så var dom direkt med på att flytta men inte utan sin mamma.
    Så det är väl bara att börja en stenhård lobbying kampanj.
    Men å andra sidan kör man ju Kungsholmen-Abay på 4,5 tim numera………
    Per

  • surfan

    Medlem
    14 december, 2007 vid 17:50

    Jag köpte hus i Åsa 1995 för jag älskar surfing och det är jag nöjd med!!
    Har 400m till rågelund och 9km till TT så det är sååå gött

  • oaxen

    Medlem
    14 december, 2007 vid 18:19

    @surfan 434046 wrote:

    Jag köpte hus i Åsa 1995 för jag älskar surfing och det är jag nöjd med!!
    Har 400m till rågelund och 9km till TT så det är sååå gött

    ???

    Jag åker gladeligen 2 x 30+ mil Lkpg-Åsa med rätt prognos. Du snackar Rågelund och TT och nämner inte stenudden med ett ord. : )

  • ola_p

    Medlem
    14 december, 2007 vid 19:14

    Saknar också pluggar alternativet.

    Är fast i tokholm en termin till, sen blir det eventuellt internationell praktik… Räknar med att bli högavlönad sen så man kan dra utomlands å segla mycket sen… Å så är det jag pluggar rätt kul.

  • jester

    Medlem
    14 december, 2007 vid 22:19

    Bortser man från ett par månader varje sida om nyår så är ju Svedala trots allt ganska trevligt… Får dock skärpa mig och resa lite mer än tidigare, dock…

  • ola-h

    Medlem
    15 december, 2007 vid 12:09

    Svårt det där. Jag har ju tom flyttat från Göteborg till Örebro, vilket är lite fel håll för en vågseglare. Jobb kan jag ju inte skylla på eftersom jag fortfarande jobbar i just Göteborg (+Karlstad). Nej, det är familjen och släkten som avgjort. De är i Örebro och när min fru också fick jobb här så blev det så att vi flyttade. Givetvis ställer det till det för vågseglingen (slalom, frestyle mmm funkar ju här med, har en sjö 10 minuter bort, så blåsiga dagar kan jag segla på lunchen när jag jobbar hemma).

    Men “totalt sett” ä det ju många saker som spelar in i livet. Vi prioriterade släkten, kan man säga. Att barnen skall kunna träffa far- och morföräldrarna mycket (vilket i sig också tillsammans med ett fritt jobb gör det lätt att resa på prognoser). Jag hade givetvis kunna fått fler vågseglingsdagar om jag bott på kusten, men normalt sett träffar jag rätt många bra dagar ändå. Ur miljösynpunkt är det dock inte idealiskt eftersom det säkert blir 1500 mil bilkörning extra per år.

    Men det gäller ju att vara extremt hängiven och beslutsam om det skall funka. Ofta lägger jag barnen och sätter mig i bilen vid 10 på kvällen. Åker 4 timmar till Åsa eller annat ställe, seglar hela dagen och sedan 4 timmar hem. Det är lite tungt när man man vaknar efter nedfärd och natt i bussen och det är helt platt. Givetvis är jag ofta nere fler dar och kombinerar det med jobb också. Å så lite reser utomlands på det…

    Så, inte idealiskt men det stora hela en fungerande lösning.

  • booman

    Medlem
    15 december, 2007 vid 22:24

    Jag fyllde i som så många andra, fru och jobb, skola mm. men skulle oxå fyllt i sista rutan. Det finns dock inget intresse som jag värderar högre än surfingen, men det är lite kul med vintern och allt vad vintersport heter. (om det nu ville komma lite snö igen…:mad2: )Sen blir man ju som en ko på första grönbetet när isen lossar…:laugh:

  • surfan

    Medlem
    16 december, 2007 vid 04:58
    Oåxen;434050 wrote:
    ???

    Jag åker gladeligen 2 x 30+ mil Lkpg-Åsa med rätt prognos. Du snackar Rågelund och TT och nämner inte stenudden med ett ord. : )

    Förlåt ja glömde man är väll för Bortskämd 😉

  • tim-eriksson

    Medlem
    16 december, 2007 vid 10:20
    Ola_P;434055 wrote:
    Saknar också pluggar alternativet.

    Är fast i tokholm en termin till, sen blir det eventuellt internationell praktik… Räknar med att bli högavlönad sen så man kan dra utomlands å segla mycket sen… Å så är det jag pluggar rätt kul.

    Vad studerar du? Alltid lika nyfiken att veta då folk har roligt i skolan!

    Själv har man det lite trögt här på I-linjen på Lith… Linjär Algebra på fredag… ush

  • ____sa

    Medlem
    16 december, 2007 vid 10:27

    Flyttade från Stockholm till västkusten för 3 år sedan. Har några hundra meter till ett fantastiskt våg surfspot. Jag skulle kunna kryssa i ganska många rutor om jag bott kvar. Sluta hitta ursäkter, se till att ha kul på vattnet så ofta som möjligt 🙂

  • ola_p

    Medlem
    16 december, 2007 vid 10:43

    @Tim.Eriksson 434200 wrote:

    Vad studerar du? Alltid lika nyfiken att veta då folk har roligt i skolan!

    Själv har man det lite trögt här på I-linjen på Lith… Linjär Algebra på fredag… ush

    Interaktiv Kommunikation – Webbkreatör på Berghs School of Communication. Och det är äntligen slut på höstens grupparbeten, bara en teknikutvecklingsföreläsning och lite information om farfar academy kvar…

  • aronh

    Medlem
    16 december, 2007 vid 11:03

    @Tim.Eriksson 434200 wrote:

    Själv har man det lite trögt här på I-linjen på Lith… Linjär Algebra på fredag… ush

    Linjär geometri och algebra samt analytiska metoder på onsdag… ush

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.