Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Varför kan inte fisken nappa i 20 knops fart ?

  • Varför kan inte fisken nappa i 20 knops fart ?

    Publicerad av martin-m-a på 17 september, 2014 vid 17:35

    En hel månad snart utan vind och kroppen reagerar som den har fått abstinens.
    Man tränar och tränar på det där jävla gymmet som bara blir tråkigare och tråkigare..
    Man kollar vädret typ 6 ggr varje dag och varje gång det börjar komma upp lite vind längre fram så är allt borta nästa dag !
    Man spolar extra många gånger på toan så man får höra vattnet skvalpa !
    Va ute och fiska härom dagen och veva fan så fort så draghelvetet plana in i spöt !!
    Någon som har tipps på hur man hanterar en sådan här stor livskris ?:confused2:
    Är man ensam ? :laugh:

    hollister svarade 9 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • surfan

    Medlem
    17 september, 2014 vid 17:56

    börja spela golf !! det funkar finfint 🙂

  • mackee

    Medlem
    17 september, 2014 vid 18:51

    @Martin.M.A 727758 wrote:

    En hel månad snart utan vind och kroppen reagerar som den har fått abstinens.
    Man tränar och tränar på det där jävla gymmet som bara blir tråkigare och tråkigare..
    Man kollar vädret typ 6 ggr varje dag och varje gång det börjar komma upp lite vind längre fram så är allt borta nästa dag !
    Man spolar extra många gånger på toan så man får höra vattnet skvalpa !
    Va ute och fiska härom dagen och veva fan så fort så draghelvetet plana in i spöt !!
    Någon som har tipps på hur man hanterar en sådan här stor livskris ?:confused2:
    Är man ensam ? :laugh:

    Bara ladda vidare !!!!!!!
    Det kommer snart stormar…….
    Å det blir en mild vinter

  • martin-m-a

    Medlem
    17 september, 2014 vid 19:12

    @surfan 727759 wrote:

    börja spela golf !! det funkar finfint 🙂

    Hmm …..
    Hur fort går en boll jävel då ? 🙂

  • badjanne

    Medlem
    17 september, 2014 vid 19:22

    Fan va ni e glyttia. Golf e bara för handikapade människor som behöver färdtjänst till spotten

  • andersbq

    Medlem
    17 september, 2014 vid 21:05

    på SM i SPEED 27-28 så blir det vind.

  • surfan

    Medlem
    17 september, 2014 vid 21:11

    @Badjanne 727767 wrote:

    Fan va ni e glyttia. Golf e bara för handikapade människor som behöver färdtjänst till spotten

    JA så är det Janne !! ja är grymt handikappad där för funkar det för mig!!!

  • jester

    Medlem
    18 september, 2014 vid 05:03

    @Martin.M.A 727765 wrote:

    Hmm …..
    Hur fort går en boll jävel då ? 🙂

    Med en driver träffar man bollen i ungefär 90-100 mph…

  • speedan

    Medlem
    18 september, 2014 vid 05:30

    Jag har avstått golfen i många år för att surfa, kanske dags att börja igen :crazy:

  • martin-m-a

    Medlem
    18 september, 2014 vid 06:34

    Hmm varit med en gång och slagit utslag med en hink……nää inte med hinken….tror ni förstår.
    Jag tyckte då vet jag att det var svårt med det där med vilken hand som skulle vara underst resp överst. Som en gammal bandy spelare så hade jag åsikter om detta som snabbt sågades ner av alla duktigare golfare.
    Sedan fick jag gå en runda med en polare.
    Njjjaa ….det händer för lite. Ingen action…..JO det var när någon skrek FÅÅÅR….det var kul 🙂
    Nä,nu måste jag sluta titta på denna sida så jag får lite gjort……..många offerter att göra i dag.

  • billie

    Medlem
    18 september, 2014 vid 07:39

    Två fiskare som ränndörjde med sin fina båt blev av med sina linor och krokar i söndags när jag och Svarte Petter körde över dem i 25 knop. Vi fick hålla oss på stranden en liten stund då de inte var glada. Det blev bara vindsurfingbrädor som napp för dem men de slet sig ju Annars så har det blåst lättvind här i några dagar så man har varit ute med stort segel.

  • davven

    Medlem
    18 september, 2014 vid 12:21

    Det har nog gått vita gäss minst 3 gånger denna veckan på öland,
    bästa tipset är och flytta hit. 🙂

    Men med en barnvagn i handen har jag lärt mig och blockera det mentalt, börjar medelvinden närma sig 12-13 meter så är det dags och skaffa barnvakt och kasta sig i bilen.

  • hollister

    Medlem
    18 september, 2014 vid 13:12

    Ja, både speedsegling och golf är ju gubbsporter så det finns ju vissa likheter 😃😊😃☺:-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Varför kan inte fisken nappa i 20 knops fart ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.