Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning utfärdad:DYR brädfrakt med UA/LH !!!

  • mag

    Medlem
    15 december, 2008 vid 20:06

    De väger alla bagar stenhårt numera, 23kg för väskor och 32 för betalda surf/segelbagar. Annars betlar man övervikt.
    Men ta inte med så mycket och fyll väskor med så mycket surfgrejor det går.
    En segelbag med bom brukar kunna åka med gratis om man skippar brädan.
    /Magnus

  • carrera

    Medlem
    16 december, 2008 vid 10:14

    @frippe75 521190 wrote:

    Eftersom detta inte är Aftonbladet vill jag inte veta att du träffade S-10 utan vilka tips du fick!! 🙂

    Sorry! Spårade ur lite där! Grejen vara att vi hade packat i endast en väska/ person dels av smidighet men också av okunnighet av att man vid flyg till USA får ha 2 st väskor! Detta gjorde att jag då kunde checka in 2 st välfyllda segelbagar + 1 st barnriggs kitt som vanliga väskor! Vi var ju 2 vuxna + två barn!
    Övrig utrustning som bräda + mast hyrde jag under hela tiden då jag ändå ville prova lite olika, en enklare bom lämnade jag kvar!

    Hitta begagnade grejer är def. inga problem tycker jag!

  • carrera

    Medlem
    16 december, 2008 vid 10:19

    @dude 521199 wrote:

    Carrera,

    antar att du menar att man checkar in större bagar (alltså som väger mer och som är upp till storleken på segel, kanske ej master?) än kanske egentligen tillåtet?

    med vilket flygbolag flög du?

    Vi flög med UA till o från LA i övrigt med LH!
    Ja vi checkade in stora (längre) segelbagar som vanligt resebagage! i bagarna stuvade jag in allt möjligt som hängsele, fenor, dock ingen mast som du skrev!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning utfärdad:DYR brädfrakt med UA/LH !!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.