Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart åka på surfsemester med bil i sommar?

  • Vart åka på surfsemester med bil i sommar?

    Publicerad av nachoman på 30 juni, 2008 vid 11:47

    Tänkte dra iväg nånstans till ett riktigt blåshål en vecka i sommar. Vilka ställen kan rekommenderas? Danmark, Tyskland, Frankrike osv? Eller blåser det lika bra sydväst över i Sverige? Är inte ute efter jättevågor, men chop och en del vågor vore kul. Haga och Apel är redan inräknade i de övriga semesterplanerna.

    hellgren svarade 15 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 12:08

    Jag siktar på Marocko. Jag tror det kan vara sista sommaren som en sån resa är ekonomiskt genomförbar.

  • carrera

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 12:18

    @Nachoman 478849 wrote:

    Tänkte dra iväg nånstans till ett riktigt blåshål en vecka i sommar. Vilka ställen kan rekommenderas? Danmark, Tyskland, Frankrike osv? Eller blåser det lika bra sydväst över i Sverige? Är inte ute efter jättevågor, men chop och en del vågor vore kul. Haga och Apel är redan inräknade i de övriga semesterplanerna.

    Ön Fehrman i norra Tyskland (Ön man kommer till vid Puttgarden) är en riktig höjdare, har sjöbris förhållanden precis som Haga P, Ön har allt i smak väg, Plattvatten till respekt ingivande vågor! Dessutom är det inte så långt ju!

  • nachoman

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 13:59

    Marocko är ju en bit om man vill köra bil dit. Men kan självklart vara värt en tanke om man skall flyga. Ska till Israel en sväng så det får bli min långa utlandsresa i år.
    Norra Tyskland låter ju intressant och åtkomligt med bil.

  • slim_jim

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 14:35
    Carrera;478860 wrote:
    Ön Fehrman i norra Tyskland (Ön man kommer till vid Puttgarden) är en riktig höjdare, har sjöbris förhållanden precis som Haga P, Ön har allt i smak väg, Plattvatten till respekt ingivande vågor! Dessutom är det inte så långt ju!

    Låter spännande, blåser det inte kan man ju alltid köpa med sig lite pilsner hem…:smile:

    Har du några länkar och/eller mer info om surfingen?

    / johan

  • inge

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 15:23

    Åk till Lake Garda i norra Italien. Fint väder, varmt och vind varje dag!

  • tim-eriksson

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 16:41

    Öland blir det för mig 🙂

  • rasmus_w

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 19:37

    @Nachoman 478880 wrote:

    Marocko är ju en bit om man vill köra bil dit. Men kan självklart vara värt en tanke om man skall flyga. Ska till Israel en sväng så det får bli min långa utlandsresa i år.
    Norra Tyskland låter ju intressant och åtkomligt med bil.

    Jag tyckte det var värt att nämna för att min magkänsla säger mig att bensinen skulle kunna ligga på 20-30 spänn litern nästa år och då blir långa bilresor himla dyrt.

  • nachoman

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 10:47
    Rasmus_W;478952 wrote:
    Jag tyckte det var värt att nämna för att min magkänsla säger mig att bensinen skulle kunna ligga på 20-30 spänn litern nästa år och då blir långa bilresor himla dyrt.

    För att inte tala om flygbiljetter. Det är nog inte många år bort innan dessa billiga flygstolar var ett minne blott.
    Tur att man har en sån bensinsnål bil 😉

  • anilson

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 10:59

    Widesand på Danmarks västkust, riktigt nice plattvatten inne i fjorden och fina vågor på utsidan

  • hellgren

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 11:37

    Stavangern levererar väl rätt fett till och från.. Vet dock inte om sommaren är the way to go.. Men det skadar ju inte att undersöka..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart åka på surfsemester med bil i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.