Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing värt att köpa 13 fuel?

  • r1k

    Medlem
    18 april, 2011 vid 09:37
    above_the_law;652827 wrote:
    I s f är det dags att byta jobb;-)

    Hehe,

    fast det är roligare när det blåser 10m/s också :]. Man blir lätt lat med åren. Men det blir förmodligen en 13 ändå!

  • dadil

    Medlem
    18 april, 2011 vid 19:26

    Nej, det är roligast när man kör med bra tryck i en 12-15 kvm kite.

  • pepa

    Medlem
    18 april, 2011 vid 19:38

    Nej, det är roligast att skriva på Steffo.

  • petting_4

    Medlem
    19 april, 2011 vid 14:59
    r1k;652595 wrote:
    Har haft det innan och vill minnas att den fick lite liggsår. Använder ni eran mycket?

    Läste någonstans att den var så tung i materialet att det nästan var idiotiskt att införskaffa en?

    Vilken windrange börjar ni med den och när byter ni till mindre size?

    Funderar att uppgradera med en drake till. (Har 9 och 6)

    Väger 77

    Jag har en 13m2 09 om du är intresserad! Blir din för 6k med bom och väska. En liten lagning i tyget. Funkar hur fint som hälst!
    0707829628 är mitt nummer // Petter

  • lima-ko

    Medlem
    19 april, 2011 vid 19:49
    r1k;652825 wrote:
    Lite det jag är rädd för. Man glömmer lätt att den låg och skräpa rejält senaste gången man hade den.

    Tack för alla svar!

    Jag menade mer att om du aldrig chansar och åker ut på säg en 8-11 m/s prognos eller mindre utan väntar tills det är en klar 11-14 eller 14-18 kommer en 13-14 m kite bli rätt överflödig ja.

    Däremot är ju de senare beskrivna dagarna rätt sällsynta på sommaren och då skulle en 13-14 m kite ge dig avsevärt många fler dagar på vattnet.

  • pjoter

    Medlem
    20 april, 2011 vid 10:21

    Det beror ju också på hur du gillar att köra.

    Är du vågfrälst så är en 13 rätt meningslös i sverige då det ändå aldrig blir några vågor i dom vindarna.
    Är du däremot wakestylenörd är det ju 6an du ska sälja och köpa en 13 istället.

    Det är faktiskt lite komiskt att du har en 6a och sen är du rädd att 13 kommer ligga och samla damm.. 🙂 En 6a använder man väl typ ett par ggr/år medans en 13 rastas minst varannan session för de flesta.
    Eller är det någon okänd inlandsbriseffekt i boråstrakten?

  • above_the_law

    Medlem
    20 april, 2011 vid 11:08
    pjoter;653053 wrote:
    Det beror ju också på hur du gillar att köra.

    Är du vågfrälst så är en 13 rätt meningslös i sverige då det ändå aldrig blir några vågor i dom vindarna.
    Är du däremot wakestylenörd är det ju 6an du ska sälja och köpa en 13 istället.

    Det är faktiskt lite komiskt att du har en 6a och sen är du rädd att 13 kommer ligga och samla damm.. 🙂 En 6a använder man väl typ ett par ggr/år medans en 13 rastas minst varannan session för de flesta.
    Eller är det någon okänd inlandsbriseffekt i boråstrakten?

    Stämmer helt klart!
    Dessutom är det lättare att lära sig göra urkrokade och svårare trick på en stor kite i mindre vind och plattare vatten…
    Huvudsaken att man har kul och det har mer med fantasin att göra tycker jag… Skim kan också vara sjukt kul med en stor kite.

  • r1k

    Medlem
    21 april, 2011 vid 07:48

    Nej tack till din 09 :]. Gillade inte den årgången. Köpte ny fuel 13 komplett för 8000.

    Jo sexan ligger och dammar rätt mycket, men dom dagarna när den behövs får man bara inte missa, hehe.

    Men nu är man komplett iaf med 13, 9, 6.

    Tack för alla svar!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing värt att köpa 13 fuel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.