Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart hitta fotstroppskruv m7*32mm?

  • Vart hitta fotstroppskruv m7*32mm?

    Publicerad av safesurfer på 10 juli, 2020 vid 23:18

    Hej, Drog ur en fotstroppskruv då jag segla och gängorna i plasten följde med. Skruven var plastic thread 6*28mm och jag tänkte att jag kan testa 7*32 mm. Någon som vet vart det går att köpa innom sverige. Finns i england tex men blir ett par hundra i frakt för en skruv. Någon som vet ifall det är lugnt att gå från 28mm till 32mm lång skruv på en starboard isonic 101 år 2008? Vill helst öka både längd och djup för att få bra fäste.

    safesurfer svarade 3 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bjorn-daniels

    Medlem
    11 juli, 2020 vid 12:09

    Många brädor har pluggar som är 25mm höga (du kan ju mäta hålet med tex en ståltråd) så 32mm kan vara i längsta laget beroende på hur tjocka pads, stroppar, bricka du har, jag brukar slipa ner spetsen lite. Inte helt lätt att hitta 7×32 här hemma (speciellt inte pt skruv utan att köpa hela askar)men rostfriskruv.se har 6.3 “vanlig plåtskruv) annars kan du kan kapa ner en längre till lagom längd. Tex Biltema har 6,3x 75. Annars kolla välsorterade bygghandel, vvs firma, marina etc. (

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  bjorn-daniels.
  • bjorn-daniels

    Medlem
    11 juli, 2020 vid 12:21

    Du kan ju limma i den gamla skruven med, brukar kunna hålla bra.

  • safesurfer

    Medlem
    11 juli, 2020 vid 15:41

    Du kan ju limma i den gamla skruven med, brukar kunna hålla bra.

    Tack för tipps! Har hittat starboard skruvar pt 7*28 samt 7*32 som jag nog testar, dock dyr frakt från england på typ 30 euro. Får vara försiktig med längden så jag inte punkterar brädan. Starboard ändrade vad jag kan se från 28 till 32mm som standard längd enligt ett av deras dokument. Men min bräda är från innan ock kom med 28mm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart hitta fotstroppskruv m7*32mm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.