Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart skall man bo i Göteborg med omnejd

  • andersbq

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 19:36

    @mes 370826 wrote:

    Som boende mitt på Onsalahalvön tycker jag att det är ganska perfekt (vi har prioriterat huset och tomten). Jag kan inte bo långt från Andersbq som tyckte gott om K-bay ovan men inser att min bil inte går lika fort som hans. Det tar ca 40 minuter till Apelviken om man kör så fort man får för pappa polisen… 6.2 mil till Apelvikens parkering….det beror lite på var man bor på Onsalahalvön. Dock har jag 5 minuter till Smarholmen för nödsurf.
    3,1 mil till Liseberg och det tar 30-50 minuter att åka till centrum i rusning.
    Villapriser strandtomt på 2,5 mkr…måste vara ett utedass…eller så blev vi blåsta…;). Vår granne ska sälja sitt på ca 120 m2 välskött med finfint garage…startar väl på drygt 2 miljoner.
    Vacker natur och ganska lugnt är det iaf.
    Lycka till!!

    Tja vi bor nära kyrkan, och strandtomt har vi inte, bara ett litet hus på 280kvm inkl biytorna, som vi köpte 1999 för 1,4 Mkr. Och därmed har jag råd med snabb bil och fartböter!!! Men aj aj, det har kostat 3 ggr på väg söderut när röken ligger snett och lågt från Värö in mot E6 och tunnlarna… Så på under 30 minuter är jag på allt plats, men jag brukar räkna med knappt en timme innan man är guppar mitt i apleviken!

  • dixon

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 11:47

    @hakuna 370690 wrote:

    Vi bor på Korsåsgatan, ett okänt radhusområde i början på Näsetvägen i Frölunda.
    Cyklar man nerför backen och inte bromsar så kan man nog rulla ända till Askimsviken. 🙂

    Nu funderar vi på att flytta för vi vill ha lite större och inte så nära Tynneredsskolan. Då funderar vi åt Lindome. Nära till pendeln till stan, Kållered köp-spa och E6, men tyvärr inte cykelavstånd till havet.

    Som sagt Göteborg är en stad vid vattnet. Frågan var man ska bo är inte sååå viktigt, man tar sig alltid till havet. Underlättar om man bor på rätt sida av E6an (=mellan E6an och havet)

    Hakuna;
    Är ni på flytt-tankar igen? Hoppas ni hittar nåt fint som ni gillar.
    Snart dags för premiär (ska köpa mastfot i år)?

  • adde

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 14:18

    Jag har bott mitt i smeten några år och tycker inte det är så farligt att ta sig varesig söder eller norrut – bara man inte åker i värsta rusningen. Halvtrappa upp vid vasaplatsen så inga problem med prylförvaring. Hyggligt med parkering också.

    Föresten är den nyrenoverad och snart till salu…

  • pure

    Medlem
    23 april, 2007 vid 15:29

    Nu börjar det röra på sig, min tjej har fått jobb i gbg och jag ska på lite intervjuer. Då återstår bara den svåraste biten.. Hur skall man få tag på en lägenhet. Så finns det nån därute som känner till något eller har kontakter så maila gärna mig:

    per.arneng@anyplanet.com

    Med tanke på hur bostadsmarknaden ser ut så är alla förslag goda förslag 🙂 sålänge det inte handlar om att bo i boardbagen.

  • adde

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 12:53

    Hur går det?

  • hakman

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 13:28

    Det var ju nån snubbe som annonserade här på konfen om nån sorts lägenhet i Fiskebäck. Det är ju sjukt fint där nere, och ett sjysst ställe att segla på. Men framför allt ett trevligt område. Lungt och skönt.

  • hakuna

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 13:50

    Det var kontor.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49052

    De håller på att förhandla om lägenheter på båtupplaget men det blir nog för panchisar, och i vilket fall asa-dyrt och om länge.

  • dixon

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:33

    http://www.sbc.se/Templates/WidePage____102.aspx

    klicka på fiskebäck.

    Synd bara att man inte kan surfa där i skvalpet…

  • hakman

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 16:25

    @dixon 387387 wrote:

    http://www.sbc.se/Templates/WidePage____102.aspx

    klicka på fiskebäck.

    Synd bara att man inte kan surfa där i skvalpet…

    What? Du kan inte ha kört shitbay på västligt… Så jevla skönt så det finns inte. Kom ner och kör någon dag när det blåser 4.7 och väst, så lär du ändra dig!

  • safesurfer

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:08

    Har ett omvänt problem, har bra lägenhet i göteborg fin stuga i Åsa men kan måsta flytta för att få ett bra jobb som nyex kemist. Någon som vill ha mig, jag är billig?

  • pure

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 18:36

    Imorrn flyttar vi in i lägenheten. Det blev Mölndal så jag antar att det är Fiskebäck som blir närmsta spotten? Men flyttar inte upp helt förrän om två veckor när jobbet e slut.

  • adde

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 20:54

    @pure 387449 wrote:

    Imorrn flyttar vi in i lägenheten. Det blev Mölndal så jag antar att det är Fiskebäck som blir närmsta spotten? Men flyttar inte upp helt förrän om två veckor när jobbet e slut.

    Grattis!

    Sålde precis min centrala lgh och flyttade till mölndal. Känns som en bra ekonomisk affär… var ett par från växjö som bjöd… funderade på om det var du/ni.

  • fredrik-ygge

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 21:13

    Grattis Pure! Då ses vi i Fiskebäck!

  • dixon

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 10:57

    Oberoende bedömmare hävdar att beerlanda är mycket bättre på västligt än Fbäck. Men ok, shitbay kanske kan vara värt ett försök någon gång, jag tänkte mest på skvalpet utanför riggdäcket mot öarna till då jag skrev mit nasty inlägg.

    Kan inte någon ge mig en kuling nu, för jag har börjat glömma vad windsurfing är!!!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 11:52

    @dixon 388255 wrote:

    Oberoende bedömmare hävdar att beerlanda är mycket bättre på västligt än Fbäck. Men ok, shitbay kanske kan vara värt ett försök någon gång, jag tänkte mest på skvalpet utanför riggdäcket mot öarna till då jag skrev mit nasty inlägg.

    Kan inte någon ge mig en kuling nu, för jag har börjat glömma vad windsurfing är!!!

    Vad man gillar med Fiskebäck beror på vilken stil man kör, men för mig är det bästa med Fiskebäck att ligga och blåsa de riktigt långa, goa sträckorna. Vid rätt riktning från Hinsholmen förbi Knarrholmen på 1.5 distansminut eller mer. Av det jag testat i Gbg är det bara Sillvik som är i närheten. Björlanda, Askim och Shitbay kör jag i huvudsak när jag vill ha nära till land om det antingen är iskallt eller extremt blåsigt. Hör av dig en fin dag med V – NV så skall jag guida dig Pure!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart skall man bo i Göteborg med omnejd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.