Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vart skulle du åkt om …

  • vart skulle du åkt om …

    Publicerad av anonym-anvandare på 6 januari, 2002 vid 18:52

    Jag befinner mig just nu i Californien men skulle sticka iväg och windsurfa 1 vecka eller så. Problemet är att jag kan inte bestämmA mig vart…….valen är: mexico..maui.. Cabarete eller…??? Maui tror jag inte är så bra, just nu är det regn period och vinden ligger mellen 7 och 15 mph ca: 4-7ms och det funkar ju inte alls. Så finns det några bra synpunkter.

    Peter nes

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 19:25

    Corpus Christie i Texas för dit ska jag på lördag.
    Blues & Surf

  • dr-masse

    Medlem
    7 januari, 2002 vid 14:03

    Om du är där och styr iväg från Cali (annars vore det väl rättså hårt å bli första vindsurfarn på Mavericks… 😉 så är ju dina alternativ intressanta.

    Men Baja kan ju inte vara fel! “They say the season in Baja goes to mid-March, but Jan-Feb is peak season” från rec.windsurfing.

    Vela verkar ha någe center där, kolla på http://www.velawindsurf.com/baja/wind.shtml

    Ser inte så dumt ut! Har aldrig varit där själv, men det man såg från PWA tävlingen där var ju GRYMT. Men Maui kan väl aldrig va fel? Billigare än på länge att flyga dit nu oxå.

    Lycka till å Surfa På! Vi ser fram emot rapport…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 januari, 2002 vid 15:39

    Kom just från Karibien, St Lucia. Seglade även söderut till st Vincent & Grenadinerna. Vinden var på 8-10 m/s hela tiden. På St Lucia finns ett mistral samt ett f2 center,
    Typerna på centret påstod att januari är bästa tiden för windsurfing i dom trakterna.
    //jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 januari, 2002 vid 10:25

    Jag skulle ha åkt till baja …eller om du vill ha tokblås i 4,0:an costa rica.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 januari, 2002 vid 11:46

    Baja! Ett självklart val… Som dom säger i Am Windsurfing ” the most userfriendly wave in the world!”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 januari, 2002 vid 02:48

    Jo Baja har jag funderat på och det låter super, det tar bara 2 timmar dit med flyg från där jag bor. Vädret just nu ska vara 28- 31c och vind i 4.7 till 5.3 storleken, gött eller?

    Peter nes

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vart skulle du åkt om …

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.