Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Varvräknare på VW 80-talare

  • Varvräknare på VW 80-talare

    Publicerad av hakuna på 6 maj, 2002 vid 06:32

    Hej! Är det någon som vet hur man lättast kopplar in en varvräknare på en VW -90? (sista fyrkantiga modellen). Bensinarmotorn bak.
    Man skall koppla in en kabel på + på föredelaren. Kollar man i kopplingsschemat så går det en himla massa kablar dit… Hjälp!

    getwet svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • getwet

    Medlem
    6 maj, 2002 vid 07:17

    Nja….du menar kanske tändspolen, inte fördelaren???
    På tändspolen (där kopplar man in varvräknaren) har plus minus samt effekt uttag, den som går till fördelaren. Minus och plus är märkta, det är där du ska på med varvr. plus kabel.
    Eller har din bil brytarlöst system med integrerad spole i fördelaren?

  • hakuna

    Medlem
    6 maj, 2002 vid 07:20

    Hej! Ja just det, klart det är tändspolen. Måste jag dra en kabel ända bak från motorrummet genom hela bilen? Det är långt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 maj, 2002 vid 18:02

    tjena!
    ja det är en bit att dra kabel, men det är nog ända sättet om du inte kan hitta en kabel som går där redan, men som inte har någon funtion längre. Typ till en trasig torkarmotor bak eller en eluppvärmd bakruta som inte funkar längre.
    Men det man kan fundera lite på är om det är någon större mening med att ha varvräknare, jag monterade på min vw -76:a och det var ju kul en vecka, sen var det inte speciellt roligt längre…men men det är ju en annan sak.

    Lycka till!
    /tobbe

  • getwet

    Medlem
    6 maj, 2002 vid 18:16

    Oui! Det är bara att dra på med kabel, glöm inte att säkra upp den bara!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Varvräknare på VW 80-talare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.